آزمایش هوش مصنوعی مولد در گوگل مپ آغاز شد

همان‌طور که پیش از این هم حدس‌هایی زده می‌شد، اکنون گوگل عرضه‌ی آزمایشی هوش مصنوعی مولد در گوگل مپ را آغاز کرده است.

تصور کنید در نهایت همه‌ی همکاران بر سر یک روز برای بیرون رفتن به توافق رسیده‌اید اما حالا مشکل علاقه‌ی متفاوت هر فرد است. یکی گیاهخوار است، دیگری به رستوران‌های گران‌قیمت نمی‌رود و یکی سگ دارد و حتما باید همراه خودش باشد. با توجه به این موارد به چیزهای زیادی نیاز خواهید داشت تا بتوانید مکانی را پیدا کنید که برای همه مناسب باشد.

با توجه به چنین نیازهایی، گوگل حالا یک راه تازه برای کشف مکان‌ها معرفی کرده است. چت بات هوش مصنوعی مولد در گوگل مپ از حالا به کاربران کمک می‌کند تا بهترین مکان را متناسب با نیازشان پیدا کنند. مهم نیست این نیاز چقدر خاص باشد یا گزینه‌های زیادی را شامل شود. به سادگی می‌توانید آن‌چه را که به دنبالش هستید بیان کنید تا مدل‌های بزرگ زبانی (LLM) گوگل اطلاعات دقیقی را درباره‌ی بیش از ۲۵۰ میلیون مکان و اطلاعات ارائه شده توسط بیش از ۳۰۰ میلیون مشارکت‌کننده را تجزیه‌وتحلیل کند و خیلی سریع پیشنهادهای مرتبط را ارائه دهد.

آزمایش دسترسی به این ویژگی از این هفته با آغاز از آمریکا راه‌اندازی می‌شود و ابتدا برای استفاده‌ی راهنماهای محلی، که از فعال ترین و پرشورترین اعضای جامعه‌ی کاربران گوگل مپ هستند، قابل دسترسی خواهد بود. بازخورد ارائه شده توسط این کاربران، به گوگل و انجمن‌های محلی راهنمایان محلی کمک می‌کند تا این ویژگی را بهتر شکل دهند و امکان در دسترس قرار دادن آن برای همه، هر چه زودتر فراهم شود.

کاربرد هوش مصنوعی مولد در گوگل مپ

به گفته‌ی گوگل، تصور کنید در حال بازدید از سانفرانسیسکو هستید و می‌خواهید چند ساعت زمانی که دارید را برای یافتن چیزهای نوستالژیک صرف کنید. کافی است فقط از گوگل مپ بپرسید که به دنبال چه چیزی هستید؛ برای نمونه «مکان‌هایی با حال و هوای قدیمی در سانفرانسیسکو». مدل‌های هوش مصنوعی گوگل اطلاعات کامل موجود در گوگل مپ را درباره‌ی کسب‌وکارها و مکان‌های اطراف شما به همراه عکس‌ها، رتبه‌بندی‌ها و نظرات کاربران تجزیه‌وتحلیل می‌کنند تا پیشنهادات قابل اعتمادی را به شما ارائه دهند.

این نتایج در دسته‌های کاربردی مانند فروشگاه‌های لباس، فروشگاه‌های وینیل و بازارهای کوچک سازمان‌دهی شده‌اند و یک نوار مرور عکس و خلاصه‌های نظرات هم نشان می‌دهد که چرا هوش مصنوعی فکر می‌کند یک مکان ممکن است برای بازدید شما جالب باشد.

شاید حتی بخواهید غذایی در جایی بخورید که همان حال و هوای قدیمی را برایتان حفظ کند. کافی است گفت‌وگو را با پرسش بعدی مانند «ناهار چطور؟» ادامه دهید. سپس گوگل مپ مکان‌هایی را پیشنهاد می‌کند که با حال و هوای قدیمی شما مطابقت دارد، مثلا یک غذاخوری قدیمی در اطرافتان. هم‌چنین می‌توانید مکان‌های پیشنهادی را در فهرستی ذخیره کنید تا همیشه به آن‌ها دسترسی داشته باشید، بتوانید آن را مدیریت کنید و حتی با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

این نتایج مبتنی بر هوش مصنوعی در صورتی که احساس می‌کنید ایده‌ای ندارید یا نیاز به تغییر ناگهانی برنامه‌های خود دارید، بسیار کاربردی هستند. برای مثال، اگر خارج از خانه هستید و باران شروع می‌شود، کافی است فقط از گوگل مپ بخواهید کارهایی را که می‌توان در یک روز بارانی در فضای بسته انجام داد به شما پیشنهاد کند. بنابراین پیشنهادهای مفیدی مانند تئاتر یا سینما دریافت خواهید کرد.

اگر به دنبال چیزهایی هستید که تمام خانواده از آن لذت ببرند، سؤال بعدی را بپرسید: «در مورد کارهایی برای بچه‌ها چطور؟». بسته به جایی که هستید، مکان‌هایی را مانند سالن‌های بولینگ، موزه‌های کودکان یا زمین‌های بازی سرپوشیده را به همراه ویژگی‌های شاخص آن‌ها بر اساس نظرات افرادی که آنجا بوده‌اند، خواهید دید.

به گفته‌ی گوگل این قابلیت آزمایشی راه کاملا تازه‌ای را برای افراد معرفی می‌کند تا مکان‌ها را راحت‌تر کشف کنند و جهان را با کمک گوگل مپ بکاوند. این آغاز راه اجرای یک هوش مصنوعی مولد در گوگل مپ است و انتظار می‌رود که با کمک نظرات جامعه‌ی راهنمایان محلی، در آینده شاهد کاربردهای دیگری هم برای آن باشیم.

5/5 - (2 امتیاز)

1 پاسخ در “آزمایش هوش مصنوعی مولد در گوگل مپ آغاز شد”

  • Hamed malakiyan
    ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ در ۷:۱۱ ب.ظ

    امیدوارم این قابلیت در ایران به کمک ما بیاد و لایه فیلترینگش برای ایران فعال نباشه تا ما هم بتونیم راحت از این قابلیت وسوسه انگیز استفاده کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.