رابط کاربری اپلیکیشن گوگل مپ واضح‌تر و مدرن‌تر شد

رابط کاربری اپلیکیشن گوگل مپ در چندین سال گذشته، تا حد زیادی بدون تغییر بوده است، اما اکنون با طراحی مجدد قابل توجه در سطوح کلیدی، از جمله هنگام هنگام جست‌وجو و مسیریابی، به‌روز و مدرن‌تر شده است.

اکنون ضربه زدن روی یک مکان، یا انتخاب آن از فهرست جست‌وجو، چیدمان جدیدی را نشان می‌دهد که دارای دکمه‌های «بستن» (Close) و «اشتراک‌گذاری» (Share) در گوشه‌ی بالا سمت چپ (سمت راست در رابط کاربری انگلیسی) است. همچنین یک برگه‌ی پس زمینه درست در پشت صفحه‌ای که با آن در حال تعامل هستید، وجود دارد و بدین ترتیب اطلاعات یک مکان بیش از آن‌که به عنوان بخشی از صفحه به نظر برسند، مانند یک کارت روی نقشه دیده می‌شوند.

نمای جدید کارتی در گوگل مپ
رابط کاربری تازه در برنامک گوگل مپ

تغییر دیگر این است که کارت اطلاعات مکان‌ها، دیگر تمام صفحه نیست و بخشی از نقشه‌ی پس‌زمینه در بالای آن نمایش داده می‌شود. این رویکرد به حفظ نقشه‌ی زمینه و اطلاع از موقعیت کمک می‌کند.

به گفته‌ی ۹تا۵گوگل، شاید بزرگ‌ترین طراحی مجدد در گوگل مپ را باید تجربه‌ی جست‌وجوی مسیرها دانست. در بالای صفحه، بخش وارد کردن مبدأ و مقصد، دیگر به صورت لبه به لبه نیست و مانند دو فیلد روی صفحه فقط برای وارد کردن نشانی دیده می‌شود. بدین ترتیب به هم ریختگی کم‌تری دارد و کم‌تر باعث سردرگمی می‌شود.

رابط کاربری (User Interface) تازه در گوگل مپس برای حالت مسیریابی پیش از ناوبری
ظاهر تازه حالت مسیریابی در گوگل مپ

نوار روش‌های مختلف حمل‌ونقل به پایین صفحه منتقل شده است که دسترسی بهتری را برای کاربر در گوشی فراهم می‌کند، در حالی که کشیدن انگشت به بالا نشان می‌دهد که این قسمت هم دیگر یک رابط کاربری تمام صفحه نیست. بدین ترتیب می‌توانید خود نقشه را هم در روش‌های ناوبری بیشتری مانند حمل‌ونقل عمومی ببینید.

علاوه بر این در فیلدهای مختلف، از جمله نوار «کاوش» (Explore)، گرد شدن کادر کاملا به چشم می‌آید. این طراحی های مجدد نه تنها از شلوغی رابط کاربری می‌کاهد، بلکه آن را مدرن‌تر هم نشان می‌دهد. تغییرات جدید هنوز به طور گسترده منتشر نشده است اما احتمال می‌رود که در هفته‌های آینده برای حساب‌های کاربری گوناگون از جمله در iOS در دسترس باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.