رابط کاربری ویرایش جاده با ارائه‌ی جزئیات بیش‌تر به‌روز شد

نسخه‌ی وب گوگل مپ، به یکی از ویژگی‌های بسیار لازم به‌روزرسانی شده است و اکنون کاربرانی که به ویرایش جاده و خیابان می‌پردازند، می‌توانند جزئیات جاده‌های ویرایش شده توسط خود را که هنوز در وضعیت معلق قرار دارند، ببینند.

گوگل در سال‌های گذشته و پس از بازنشستگی پروژه‌ی مپ میکر، وضعیت پایداری را برای رابط کاربری ویرایش جاده‌ها در نظر نگرفته بود اما این‌طور که پیداست این شرکت در ماه‌های اخیر توجه زیادی را معطوف به رابط کاربری «ویرایش جاده» (Road Editing) کرده است.

با تغییر تازه اکنون هنگام باز کردن رابط کاربری ویرایش جاده‌ها، در نوار کناری علاوه بر بخشی با عنوان «تصحیح جاده» (Fix a road) بخشی هم با نام «مشاهده جزئیات» (View details) دیده می‌شود که نماد آن یک جاده به رنگ نارنجی است. همان‌طور که روشن است، با اضافه شدن این بخش تازه، ویرایش‌های قبلی کاربر که هنوز در حالت «تعلیق» (Pending) قرار دارند، با رنگ نارنجی نشان داده می‌شوند.

جاده های معلق به رنگ نارنجی در نقشه گوگل

جاده‌های نارنجی هم به دو صورت دیده می‌شوند. جاده‌های ویرایش شده که در روند بررسی قرار دارند به صورت خط‌چین دیده می‌شوند و ترسیم تازه‌ای که در روند بررسی قرار دارد، چه شکل ویرایش شده‌ی یک جاده و چه یک جاده‌ی کاملا تازه، به صورت نقطه‌چین به نمایش درمی‌آید. علاوه بر این با بردن نشان‌گر ماوس روی هر خط نارنجی می‌توان تاریخ ویرایش را مشاهده کرد.

همان‌طور که گوگل در این بخش تازه توضیح می‌دهد، مانند ویرایش نقطه‌های روی نقشه، جاده‌های ویرایش شده یا افزوده شده هم از نظر درستی، بررسی می‌شوند و فقط در صورتی که توسط کارکنان گوگل تأیید شوند، روی نقشه‌ی عمومی دیده می‌شوند و برای مسیریابی و ناوبری به کار می‌روند.

بدین ترتیب اکنون کاربران ابزار مطلوب دیگری برای طراحی جاده‌ها در اختیار دارند که به آن‌ها کمک می‌کند بهتر بتوانند جاده‌های یک منطقه را متناسب با واقعیت به‌روز کنند. علاوه بر این نمایش جاده‌های معلق از انجام اشتباهی ویرایش‌های تکراری هم پیشگیری می‌کند و سرعت تغییرات را هم افزایش می‌دهد.

بخش جزئیات جاده در ستون کناری رابط کاربری طراحی جاده گوگل مپ

با این تغییر تازه اکنون رنگ‌های نمایش داده شده برای طراحی جاده‌ها به چهار رنگ رسیده است: سفید، آبی، سبز و نارنجی. خط سفید پیوسته (ممتد) برای جاده‌هایی که از قبل روی نقشه ترسیم شده‌اند و در مسیریابی استفاده می‌شوند، سفید نقطه‌چین برای خط در حال طراحی پیش از گذاشتن نقطه‌ی بعدی، آبی پیوسته برای جاده‌ای که انتخاب شده و در حال ویرایش و ترسیم است، آبی نقطه‌چین برای جاده‌ی انتخاب شده برای حذف، سبز برای جاده‌ی تغییر کرده اما انتخاب نشده و رنگ نارنجی هم که تازه اضافه شده به صورتی که پیش‌تر اشاره شد در دو نوع خط‌چین و نقطه‌چین است.

هرچند در موارد زیادی هم هوش مصنوعی کار طراحی جاده‌ها را انجام می‌دهد و در برخی کشورها سازمان‌های رسمی هم برای به‌روزرسانی نقشه با گوگل همکاری دارند اما نمی‌توان نقش چشمگیر کاربران در افزایش سرعت به‌روز کردن جاده‌ها و گزارش‌های آن‌ها در این زمینه را نادیده گرفت.

بنابراین پیداست که گوگل نسبت به چند سال پس از بازنشستگی مپ میکر، دوباره توجه بیش‌تری به طراحی جاده‌ها توسط کاربران دارد و انتظار می‌رود در ماه‌های آینده باز هم شاهد بهبود ابزارهای نقشه در این زمینه باشیم.

گفتنی است برای آگاهی از روند ویرایش جاده و افزودن جاده، می‌توانید مقاله‌های مرتبط را در وب‌سایت مطالعه کنید.

به این مطلب امتیاز بدهید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.