کارت اطلاعات غذا به عکس خوراکی‌ها در گوگل مپ اضافه شد

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که همیشه پیش از مراجعه به یک رستوران، منوی آن را در گوگل مپ مرور می‌کنید، خوب است بدانید که اکنون نام غذا، به صورت یک کادر اطلاعات پایین عکس مرتبط با آن هم نمایش داده می‌شود.

این تغییر انجام شده، در هنگام مرور عکس‌های روی یک رستوران یا کافه قابل مشاهده خواهد بود. بدین ترتیب پایین عکس‌هایی که یک غذا را نشان می‌دهند، یک کارت نمایش داده می‌شود که نام غذا و شیوه‌ی توصیف آن را در منو نشان می‌دهد. هم‌چنین اطلاعاتی مانند محبوب بودن غذا یا گیاهی بودن آن به صورت جداگانه مشخص شده است.

شیوه نمایش کارت غذا گوگل مپ
شیوه نمایش کارت غذا پایین عکس مرتبط در گوگل مپ

طبق اعلام گوگل، اطلاعات نمایش داده شده، توسط داده‌هایی است که از کاربران و کسب‌وکارها و از سراسر وب جمع‌آوری شده است. بنابراین این کارت اطلاعات غذا، به صورت خودکار و توسط هوش مصنوعی قرار می‌گیرد و تنها در صورتی نمایش داده می‌شود که عکس منوی رستوران و عکس هر یک از آیتم‌های منو به صورت جداگانه روی مکان در نقشه بارگذاری شده باشند. گوگل این داده‌ها مستقیما به کار نمی‌برد اما آن‌ها را را تجزیه‌وتحلیل می‌کند و نتیجه‌ی نهایی را به صورت خلاصه نشان می‌دهد. از این داده‌ها هم‌چنین برای تکمیل اطلاعات جست‌وجو با لنز در نقشه استفاده می‌شود.

به نوشته‌ی ۹to5Google، مانند زبانه‌ی منو در مشخصات رستوران یا کافه، در کارت نمایش داده شده هم این امکان وجود دارد که اگر مغایرتی در اطلاعات هست، روی «پیشنهاد ویرایش» (Suggest an edit) ضربه بزنید و با گزینه‌هایی شامل ویرایش نام غذا، نام خوراک اشتباه، نام غذا توهین‌آمیز است، یا غذا در این‌جا سرو نمی‌شود، آن را گزارش کنید. هم‌چنین دکمه‌ای برای هدایت به زبانه‌ی منو وجود دارد.

گزارش اشکال در اطلاعات کارت غذا گوگل مپ
گزارش اشکال در داده‌های کارت غذا

گفتنی است این ویژگی هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد اما با توجه به این‌که کاربران و کسب‌وکارهای بیش‌تری برای نام‌گذاری غذاهای هر رستوران اقدام خواهند کرد، می‌توان انتظار داشت که پایین عکس‌های بیش‌تری از غذاها، این کارت اطلاعات نمایش داده شود. هم‌چنین مانند دیگر قابلیت‌هایی که به صورت تدریجی برای کاربران مختلف عرضه می‌شوند، هنوز همه‌ی کاربران امکان دیدن این کادر اطلاعات غذا را ندارند اما در آینده آن را خواهند دید.

به این مطلب امتیاز بدهید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.