نماد جست‌وجو با لنز در گوگل مپ برجسته‌تر شد

یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های گوگل زمینه‌ی واقعیت افزوده، «نمای زنده» (Live View) در گوگل مپ است که حالا این شرکت آن را هم مانند دیگر محصولات مرتبط با واقعیت افزوده‌ی خود با برند «لنز» (Lens) ادغام کرده و دکمه مخصوص آن را هم با نماد خودش در گوگل مپ در دسترس قرار داده است.

لایو ویو، تعدادی از قابلیت‌های واقعیت افزوده (AR) را در بر می گیرد. می‌تواند مسیرهای پیاده‌روی را با فلش‌های شناور و علائم خیابان ارائه کند، در حالی که از نشانه‌های روی صفحه برای راهنمایی شما استفاده می‌کند. همچنین این امکان وجود دارد که با اسکن محیط اطراف (با ضربه زدن روی نقطه‌ی آبی) و یافتن افرادی که موقعیت مکانی خود را با شما در گوشی‌های «پیکسل» (Pixel) به اشتراک می‌گذارند، از آن برای بهبود دقت مکان استفاده کنید.

به نوشته‌ی ۹to5Google، قابلیت‌های تازه برای لایو ویو به کاربران امکان می‌دهد تا از آن برای نمایش اطلاعات مکان‌های اطراف استفاده کنند و به جست‌وجوی مکان‌های دلخواه مانند رستوران، خودپرداز، فروشگاه پوشاک، مرکز خرید و غیره بپردازند.

استفاده از نمای زنده در گوگل مپ
استفاده از نمای زنده در گوگل مپ برای یافتن مکان‌های اطراف

برای استفاده از این ویژگی به آسانی می‌توانید از یک نماد دوربین در نوار جست‌وجوی اپلیکیشن گوگل مپ استفاده کنید. زمانی که این ویژگی برای نخستین بار در سال ۲۰۲۲ معرفی شد، از نماد عمومی دوربین استفاده شد. سال گذشته این نماد به یک نوع رنگی از نماد گوگل لنز تغییر یافت و نسخه‌ی کامل آبی، زرد، سبز و قرمز اکنون در حال استفاده است.

حالا این نماد دوباره به‌روزرسانی‌شده است و این نتیجه‌ی تصمیم گوگل برای تغییر مفهوم «جست‌وجو با نمای زنده» به «لنز در نقشه» است که در ماه اکتبر ۲۰۲۳ (آبان ۱۴۰۲) اعلام شد که قرار بود به ۵۰ شهر جدید از جمله آستین، لاس‌وگاس، رم، سائوپائولو و تایپه گسترش پیدا کند.

مطمئنا این سبک جدید نماد که در کنار نماد میکروفون قرار گرفته کاملا واضح و برجسته است و کاربران را به استفاده تشویق می‌کند. در همین حال، ضربه زدن روی آن یک آموزش مقدماتی برای استفاده را به کاربر نشان می‌دهد.

نماد تازه برای استفاده از لنز در نقشه گوگل مپ
نماد تازه برای استفاده از لنز در نقشه

گفتنی است این دکمه هم‌اکنون برای همه‌ی کاربران و همه‌ی نقاط جهان فعال نشده است اما انتظار می‌رود که گوگل در ماه‌های آینده آن را بیش از گذشته در دسترس کاربران قرار دهد.

هم‌چنین باید در نظر داشت، قابلیت لایو ویو یا نمای زنده، تنها برای کشورهایی که پوشش کامل نمای خیابان (استریت ویو) گوگل دارند، فعال است و بنابراین هنوز برای کشورهایی مانند ایران امکان استفاده از آن نیست. با این حال، برخی ویژگی‌های لنز در نقشه مانند خوانش هوشمند و ترجمه‌ی منوی رستوران‌ها را می‌توان در ایران هم به کار برد.

به این مطلب امتیاز بدهید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.