گوگل نمادهای بیش‌تری را برای دسته‌بندی‌های مختلف فعال کرد

یکی از مواردی که در ظاهر نقشه‌ها از جمله گوگل مپ اهمیت دارد، نماد یا آیکون‌های مختلفی است که در بسیاری از دسته‌بندی‌ها، برای هر مکان نمایش داده می‌شود و آن را از دیگر دسته‌بندی‌ها متمایز می‌کند.

گوگل از سال‌های ابتدایی نقشه نمادهای گوناگونی را برای انواع مختلف مکان‌ها استفاده کرده و هر چند سال یک بار آن‌ها را به‌روزرسانی کرده است. اما از سویی برای بسیاری از دسته‌بندی‌ها هم نماد اختصاصی روی گوگل مپ وجود ندارد و به صورت یک نقطه‌ی کلی در نقشه به نمایش درمی‌آیند.

اکنون اما گوگل دامنه‌ی این نمادهای اختصاصی را گسترش داده است و برای دسته‌بندی‌های بیش‌تری شاهد نماد متفاوت هستیم. نمادهایی که کاملا بیان‌گر موضوع یک دسته‌بندی هستند و فعالیت آن را نسبت به گذشته بهتر به صورت تصویری بازتاب می‌دهند.

انتخاب یک دسته‌بندی دقیق متناسب با فعالیت واقعی هر مکان همیشه از اهمیت زیادی برخوردار بوده است تا هم کاربران به خوبی با نوع مکان آشنا شوند و هم سیستم هوشمند گوگل بتواند آن را به خوبی در نتایج جست‌وجو لحاظ کند. با تغییر تازه و افزوده شدن نمادهای بیش‌تر انتخاب دسته‌بندی مناسب برای نمایش نماد درست هم اهمیت پیدا می‌کند.

گفتنی است این یکی از ویژگی‌های مورد نیاز در نقشه بوده است که انجمن راهنمایان محلی ایران هم از سال‌های ابتدایی برنامه‌ی لوکال گاید گوگل، برای افزوده شدن آن پیگیری کرده و حالا گوگل این درخواست‌ها را هم در به‌روزرسانی‌های نقشه مد نظر قرار داده است.

پیش از این دسته‌بندی‌های گوناگونی از جمله مکان فروشگاهی، مکان رستورانی، مکان ورزشی، بوستان‌ها، مکان دولتی و موزه‌ها به شکل کلی یک نماد داشتند و اغلب به شکل جزئی نماد جداگانه‌ای برای زیردسته‌بندی‌ها در نظر گرفته نشده بود. اکنون اما بسیاری از مراکز خدماتی یا فروشگاه‌های مختلف نماد‌های متفاوتی دارند.

نماد تازه برای برخی دسته بندی ها در گوگل مپ
برخی از نمادهای تازه‌ی به‌کار رفته در گوگل مپ

از جمله دسته‌بندی‌هایی که اکنون نماد یا آیکون اختصاصی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است می‌توان به نانوایی، فروشگاه پوشاک، فروشگاه ابزار و لوازم بهسازی، فروشگاه مرتبط با خودرو و آرایشگاه اشاره کرد. هم‌چنین به برخی از دسته‌بندی‌های شرکتی هم نمادهای جداگانه‌ای اختصاص داده شده است. علاوه بر این هر یک از زمینه‌های ورزشی مانند فوتبال، بسکتبال و والیبال هم حالا تصاویر مخصوصی برای نقاط مرتبط با خود دارند.

نمادهای فعلی هرچند برای نمایش در بستر اصلی نقشه‌ی گوگل جدید هستند اما سال‌هاست که در سرورهای گوگل وجود دارند و این شرکت پیش از این هم در دیگر بخش‌های مرتبط با دسته‌بندی مکان‌ها از آن‌ها استفاده کرده است. با این حال هنوز هم مکان‌های بسیاری وجود دارند که نماد اختصاصی ندارند و این یک مشکل محسوب نمی‌شود. امید می‌رود گوگل در ماه‌های آینده نمادهای بیش‌تری را هم برای نمایش در نقشه آماده کند.

این نماد تازه برای دسته‌بندی‌ها در گوگل مپ، نه فقط برای نمایش مستقیم آیکون‌ها روی بستر اصلی نقشه استفاده می‌شوند، بلکه هنگام جست‌وجو هم نقاط با همین نمادها به نمایش درمی‌آیند. در نظر داشته باشید که برای حفظ تمیزی نقشه، اغلب مکان‌ها به صورت یک آیکون مجزا دیده نمی‌شوند، بلکه فقط زمانی به نمایش درمی‌آیند که با نام صحیح و واقعی خودشان جست‌وجو شوند.

تغییر فعلی و اضافه شدن نمادهای تازه، هم در نسخه‌ی وب و هم در اپلیکیشن‌های اندروید و iOS اعمال می‌شود. با این حال مانند بسیاری از تغییرات دیگر در نقشه‌ی گوگل، نمایش آن برای همه‌ی کاربران به صورت تدریجی انجام خواهد شد و اگر هم‌اکنون نمی‌توانید این نمادهای تازه را ببینید، باید چند روز تا چند هفته صبر کنید.

به این مطلب امتیاز بدهید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.