شیوه‌ی نمایش نتایج جست‌وجو در اپلیکیشن گوگل مپ تغییر کرد

گوگل شیوه‌ی نمایش نمایش نتایج جست‌وجو را در اپلیکیشن گوگل مپ تغییر داده است تا تجربه‌ی کاربری روان‌تری را برای استفاده‌کنندگان از نقشه فراهم کند.

پیش از این هنگامی که کاربران یک مکان را جست‌وجو می‌کردند، پس از نمایش نتایج، حتی با وجود جابه‌جایی نقشه نتایج و نقاط نشان داده شده پایدار باقی می‌ماندند اما اکنون در صورت جابه‌جایی نقشه، نشان‌گرهای نمایش داده شده هم به شیوه‌ای آرام تغییر می‌کنند و متناسب با محدوده‌ای که نشان داده می‌شود به نمایش درمی‌آیند.

با وجود آن‌که نقشه‌ی نتایج حالت پویاتری به خود گرفته است اما فهرست نتایج هم‌چنان نتایج قبلی را نشان می‌دهد تا کاربر دچار سردرگمی نشود. برای تغییر فهرست بر اساس محدوده‌ی تازه، کاربر باید دوباره دکمه‌ی «این منطقه جستجو شود» (Search this area) را که با جابه‌جایی نقشه ظاهر می‌شود، انتخاب کند.

شیوه نمایش تازه نتایج جست و جو در نقشه گوگل
نمایش پین ها در نقشه‌ی جست‌وجو با حرکت دادن صفحه به روز می‌شود اما نتایج در فهرست فقط پس از فشردن دکمه‌ی مرتبط بالای صفحه تازه‌سازی می‌شوند.

در شیوه‌ی نمایش تازه برای نتایج جست‌وجو، علاوه بر نقاط شاخص‌تر که به صورت سوزن معروف قرمز رنگ گوگل مپ به نمایش درمی‌آیند، نقاط مرتبط با جست‌وجو اما دارای اولویت کم‌تر هم به صورت نقاطی با رنگ قرمز نشان داده می‌شوند. هم‌چنین پس از به‌روزرسانی نتایج جست‌وجو متناسب با محدوده، باز هم تعداد نقاط بیش‌تری متناسب با جست‌وجوی کاربر نشان داده می‌شود.

این سبک جدید، در حال حاضر فقط در اپلیکیشن گوگل مپ دیده می‌شود و هنوز برای نسخه‌ی وب فعال نشده است. هرچند تصمیم گوگل درباره‌ی گسترش جست‌وجوی پویا (Dynamic Search) به نسخه‌ی وب مشخص نیست اما با توجه به گرایش به یکپارچه‌سازی تجربه‌ی کاربری در همه‌ی دستگاه‌ها، این احتمال وجود دارد که به زودی شاهد اجرای آن در همه‌ی نسخه‌های نقشه‌ی گوگل باشیم.

گفتنی است این ویژگی تازه هم مانند بسیاری از قابلیت‌های جدید گوگل مپ که روندی تدریجی دارند، به تدریج برای همه‌ی کاربران در حال فعال شدن است و اگر هم‌اکنون امکان دیدن نتایج پویا را ندارید، باید کمی بیش‌تر منتظر بمانید.

5/5 - (2 امتیاز)

1 پاسخ در “شیوه‌ی نمایش نتایج جست‌وجو در اپلیکیشن گوگل مپ تغییر کرد”

  • محمدرضا رضایی‌دقیق
    ۱۲ مهر ۱۴۰۲ در ۳:۵۷ ب.ظ

    کاش با یک گزینه میشد بین حالت قبل و جدید،
    نمایش نتایج را به صورت دلخواه کاستومایز و تغییر داد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.