گوگل مپ میزان باتری باقی‌مانده برای خودروهای الکتریکی را نمایش می‌دهد

گوگل روز در نمایشگاه CES 2024 ویژگی جدیدی را برای رانندگان خودروهای الکتریکی (EV) اعلام کرد که با کمک آن می‌توانند اطلاعات باتری خودرو را به صورت آنی در گوگل مپ ببینند و میزان مسافت ممکن برای پیمایش را دنبال کنند.

این ویژگی در خودروهای الکتریکی که از اندروید اتو بهره می‌برند در دسترس است. «اندروید اتو» (Android Auto) یک رابط کاربری ثانویه‌ی مسیریابی مبتنی بر گوگل مپ است که به صورت بی‌سیم با گوشی هوشمند کاربر ارتباط برقرار می‌کند و ویژگی‌هایی مانند ناوبری، پخش موسیقی و پیام‌رسانی را روی نمایشگر اطلاع‌رسانی و سرگرمی خودرو اجرا می‌کند.

به نوشته‌ی تک‌کرانچ، «گیومی کیم» (Guemmy Kim) مدیر محصول و تجربه کاربری اندروید برای خودروها اعلام کرد که «از این پس، اندروید اتو، اطلاعات باتری را در لحظه با گوگل مپ به اشتراک می‌گذارد.»

در حالی که خود رابط کاربری اغلب ماشین‌های برقی مدرن، اطلاعاتی را درباره‌ی وضعیت شارژ به رانندگان اعلام می‌کنند، ادغام این اطلاعات با ناوبری در خودرو، گاهی چالش‌برانگیز بوده است. به ویژه این‌که اندروید اتو، هر مسیریاب دیگری که در خودرو استفاده می‌شود را کنار می‌گذارد و گوگل مپ را نمایش می‌دهد.

اما با ویژگی تازه، هنگامی که راننده‌ی خودروی الکتریکی، مقصدی را در گوگل مپ تعیین می‌کند، رابط کاربری نقشه، میزان تخمینی شارژ باتری تا رسیدن را نشان می‌دهد، ایستگاه‌های شارژ در طول مسیر را پیشنهاد می‌کند و مدت زمان شارژ شدن را بر اساس نوع خودرو به نمایش می‌گذارد.

نمایش میزان شارژ در اندروید اتو
نمایش میزان شارژ در اندروید اتو

آغاز عرضه‌ی ویژگی جدید برای اندروید اتو، در ماه‌های آینده با فورد «موستانگ مک-ای» (Mustang Mach-E) و «اف-۱۵۰ لایتنینگ» (F-150 Lightning) انجام می‌شود و به گفته گوگل، پس از آن از برندهای بیش‌تری هم پشتیبانی خواهد کرد.

علاوه بر ویژگی تازه، اکنون همه‌ی رانندگان خودروهایی که به عنوان رابط کاربری از سیستم گوگل داخلی بهره می‌برند، می‌توانند مسیری را که در گوشی هوشمند خود برنامه‌ریزی کرده‌اند، با استفاده از نقشه‌ی گوگل مستقیما به نمایشگر ماشین خود بفرستند. این ویژگی هم برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی و هم برای iOS در دسترس است.

رابط کاربری گوگل کروم برای خودرو
رابط کاربری گوگل برای سامانه‌ی سرگرمی و اطلاع‌رسانی خودرو

گوگل هم‌چنین قصد دارد کلید دیجیتال خودرو را به خودروها و گوشی‌های بیش‌تری گسترش دهد. با استفاده از کلید دیجیتال می‌توان خودرو را قفل و باز کرد، آن را با استفاده از گوشی‌های اندروید پشتیبانی‌شده روشن کرد و حتی کلید دیجیتالی را با خانواده یا دوستان به اشتراک گذاشت تا در صورت نیاز به خودرو دسترسی داشته باشند.

به این مطلب امتیاز بدهید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.