امکاناتِ در دسترس و ظاهر گوگل مپ برای «اندروید اتو» به‌روزرسانی شد

اندروید اتو که برای استفاده‌ی بهتر از گوگل مپ هنگام رانندگی طراحی شده است، اکنون یک به‌روزرسانی کلیدی دریافت کرده است که ظاهر و امکانات در دسترس را تغییر می‌دهد.

اگر برای رانندگی و سفر به مقصد دلخواه به اندروید اتو متکی هستید، ممکن است در کنار آن از گوگل مپ هم برای دستیابی بهتر به مکان‌های مختلف استفاده کنید. اما استفاده از برنامه و طرح آن هنگام حرکت همیشه آسان نبوده است. گوگل در ماه‌های اخیر عناصری را برای رسیدگی به برخی از مهم‌ترین نقص‌های اپلیکیشن «اندروید اتو» (Android Auto) افزوده است و به نظر می‌رسد که این روند ادامه دارد. اکنون، به‌روزرسانی‌های عرضه شده در «فروشگاه پلی» (Play Store) نشان می‌دهند که طراحی مجدد دیگری در گوگل مپ برای اندروید اتو در راه است.

گوگل مپ نسخه‌ی ۱۱.۱۰۴.۰۱۰۰ و اندروید اتو نسخه‌ی ۱۰.۸ رابط کاربری جدیدی ارائه کرده‌اند که اکنون شیک‌تر، مدرن‌تر و کاربردی‌تر است. اگرچه به نظر می‌رسد که این به‌روزرسانی یک تغییر سمت سرور هم شامل می‌شود و هنوز برای همه‌ی کاربران فعال نشده است.

در ظاهر جدید برنامه، خط جداکننده‌ای که طرح‌بندی را جدا می‌کرد، دیده نمی‌شود و زمان تخمینی سفر هم در بالای برنامه برجسته‌تر شده است. هم‌چنان می‌توانید فاصله تا مقصد و زمان پیش‌بینی‌شده برای رسیدن را در پایین صفحه ببینید. ایستگاه‌ها در طول مسیر، مسیرهای جایگزین، مکان‌های اضافی و گزینه‌ی پایان ناوبری، همگی در پایین نقشه قرار دارند. هم‌چنین دکمه‌ی Overflow هم برای دسترسی به هر گزینه‌ی دیگری که از ابتدا در صفحه نشان داده نمی‌شود، وجود دارد.

نسخه تازه اندروید اتو
نمای تازه‌ی اندروید اتو
اعتبار: ۹to5Google

به‌روزرسانی‌های مشابهی هم در ماه جولای ۲۰۲۳ به ویژه با یک نوار کناری جدید، منتشر شده بود. هرچند ممکن است این تغییرات تا حدی کم به نظر برسند، اما نشان می‌دهند که گوگل هم‌چنان در تلاش است گوگل مپ را برای شرایط گوناگون از جمله رانندگی، بهینه‌تر و کاربرپسندتر کند. از جمله تنظیم مجدد دکمه‌ها برای همه چیز از جمله تنظیمات و زوم، استفاده از گوگل مپ را در حین رانندگی آسان‌تر از همیشه کرده است.

گفتنی است اندروید اتو روی دستگاه‌های اندرویدی نصب می‌شود و برای استفاده، باید سیستم سرگرمی و اطلاع‌رسانی خودروی شما قابلیت کار با آن را داشته باشد. از جمله خودروهای ایرانی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، می‌توان به دنا اتوماتیک اشاره کرد.

در حالی که هنوز هم نمی‌توان اندروید اتو را کاملا بدون نقص دانست، این برنامه در طول سال گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است که هم‌چنان حضورش را تثبیت می‌کند. با این حال، این تغییرات همیشه به طور گسترده توسط گوگل اعلام نمی‌شوند و معمولا ارائه‌ی این ویژگی‌های تازه بدون اطلاع‌رسانی خاصی است. به همین دلیل، ایده‌ی خوبی است که پیوسته به‌روزرسانی‌های برنامه را بررسی کنید یا به‌روزرسانی خودکار را روشن کنید تا مطمئن شوید که آن‌ها را از دست نمی‌دهید.

عکس نخست: استفاده از اندروید اتو هنگام رانندگی
اعتبار: T3

منبع: Android Police

به این مطلب امتیاز بدهید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.