گوگل در چه حالت‌هایی مشارکت در نقشه را محدود می‌کند؟

هر سال بیش از ۳۰۰ میلیون مشارکت‌کننده تجربه‌های خود را در گوگل مپ به اشتراک می‌گذارند و به مردم کمک می‌کنند تا تازه‌ترین اطلاعات را برای بیش از ۲۵۰ میلیون مکان در سراسر جهان دریافت کنند اما همه‌ی این انواع مشارکت سودمند نیستند و به همین دلیل گوگل شماری از آن‌ها را در نقشه محدود می‌کند.

با بیش از ۲۰ میلیون مرور، عکس، به‌روزرسانی ساعت کاری و دیگر مشارکت‌هایی که هر روز به گوگل مپ اضافه می‌شود، گوگل برای اطمینان از دقیق بودن اطلاعات و حذف محتوای غیرمفید سرمایه‌گذاری زیادی کرده است.

اکنون گوگل سه حالتی را بیان کرده است که برای جلوگیری از ارسال محتوای ناقض خط مشی به کار می‌برد.

پاسخ سریع به سوء استفاده در لحظه

سیستم‌های گوگل پیوسته الگوهای غیرمعمول در محتوای ارائه شده در گوگل مپ را زیر نظر دارند. وقتی فعالیت مشکوکی را تشخیص می‌دهند، به سرعت عمل می‌کنند و ممکن است برای جلوگیری از سوء استفاده‌ی بیشتر، تصمیم‌های متناسبی توسط گوگل گرفته شود. این تصمیم‌ها بازه‌ی گسترده‌ای را دربر می‌گیرند: از حذف محتوای ناقض خط مشی گوگل تا غیرفعال کردن موقت مشارکت‌های جدید.

برای نمونه زمانی که نظر منفی یا مثبت بدون حقیقت داشتن برای کسب‌وکاری نوشته می‌شود، هوش مصنوعی گوگل بررسی را آغاز می‌کند و با در نظر گرفتن پارامترهای گوناگون از نمایش آن جلوگیری می‌کند. گاهی گوگل حتی برای جلوگیری از سوء استفاده، به‌طور موقت نظردهی و رتبه‌بندی روی مکان را غیرفعال می‌کند و در همین حال، نظرات ناقض خط مشی هم حذف می‌شوند و حساب‌هایی را که این نظرات را می‌گذارند تحت نظارت قرار می‌گیرند و مسدود می‌شوند.

جلوگیری از سوء استفاده پیش از لحظات حساس

علاوه بر محافظت از مکان‌ها پس از مشاهده‌ی نشانه‌های سوءاستفاده، در مواقعی که گوگل پیش‌بینی می‌کند محتوای خارج از موضوع و محتوای غیرمفید افزایش می‌یابد، از مکان‌ها محافظت می‌کند.

برای نمونه در زمان انتخابات در حوزه‌های رأی‌گیری ایالات متحده آمریکا، مشارکت‌هایی که بدون تجربه‌ی واقعی در نقشه ارائه می‌شوند، افزایش می‌یابند. در سال ۲۰۲۰، برای کمک به جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست مربوط به انتخابات، توانایی افراد برای پیشنهاد ویرایش شماره تلفن، آدرس و تغییر هر نوع اطلاعات واقعی جایگاه‌های رأی‌گیری محدود شده بود.

ایجاد حفاظت‌های طولانی مدت

فراتر از این نوع محافظت‌های موقت، محافظت‌های طولانی‌مدتی هم برای مکان‌هایی وجود دارد که گوگل درمی‌یابد مشارکت‌های کاربران به طور پیوسته نادرست، زیان‌آور یا خارج از موضوع هستند.

این مورد شامل مکان‌هایی می‌شود که افراد بدون انتخاب به آن‌ها می‌روند یا مکان‌هایی که فقط برای افرادی که در آن‌جا مستقر هستند یا به آن‌ها اختصاص داده شده‌اند، قابل دسترسی است: مانند ایستگاه‌های پلیس و زندان‌ها. مجموعه‌ای از چارچوب‌ها به گوگل کمک می‌کند تا ارزیابی کند که ورودی کاربر برای این نوع مکان‌ها چقدر سودمند است، و براساس نتیجه‌ی این ارزیابی ممکن است محدودیت‌هایی از محدود کردن مشارکت‌ها گرفته تا مسدود کردن نوع خاصی از محتوا و مسدود کردن کامل هر نوع محتوای ارائه شده، اعمال شود.

در این موارد، ممکن است گوگل به کاربران اطلاع دهد که مشارکت در مکان‌های خاصی قابل قبول نخواهد بود. برای نمونه اگر شخصی به دنبال نوشتن نظری برای زندان در گوگل مپ باشد، ممکن است پیام هشداری دریافت کند که نشان می‌دهد این امکان وجود ندارد. در این پیام، پیوندی هم برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره‌ی خط‌مشی‌های گوگل وجود دارد.

به گفته‌ی گوگل حتی در مواردی که محدودیت‌هایی برای مشارکت کاربران اعمال می‌شود، مردم هم‌چنان می‌توانند اطلاعات مفیدی درباره‌ی این نوع مکان‌ها کسب کنند: مانند نشانی، وب‌سایت و شماره تلفن.

با در نظر داشتن شرایطی که تضمین می‌کند روش‌های به‌کار گرفته شده توسط گوگل، به جلوگیری از ارائه‌ی محتوای بد کمک می‌کند، این شرکت به تکامل روش‌های خود ادامه خواهد داد تا از سالم و کاربردی بودن نقشه اطمینان داشته باشد.

4.3/5 - (6 امتیاز)

2 پاسخ ها به “گوگل در چه حالت‌هایی مشارکت در نقشه را محدود می‌کند؟”

  • لیلا مقدسی
    ۴ آذر ۱۴۰۲ در ۱۱:۱۸ ب.ظ

    من گاهی اوقات نظر و عکس میذارم و در پروفایل خودم قابل مشاهده است ولی از اکانت دیگر چک میکنم ثبت نشده و اون رو پاک میکنم و مجدد میذارم ثبت میشه
    و گاهی این پروسه دو سه بار بعد پاک کردن درست میشه
    نمیدونم دلیلش چیه
    فکر میکنم این اتفاق بعد از فیلترینگ برام افتاده ????
    شما میدونید دلیلش چیه؟

    • مدیریت
      ۵ آذر ۱۴۰۲ در ۶:۰۷ ب.ظ

      درود،
      همین‌طور که اشاره شد، هوش مصنوعی پیوسته نظرات را بررسی می‌کند. بنابراین طبیعی است که گاهی (درست یا به اشتباه) برخی از نظرات را مغایر را قواعد تشخیص دهد و از نمایش آن‌ها جلوگیری می‌کند. پس از تغییر نظر، روند بررسی دوباره آغاز می‌شود و ممکن است باز هم نمایش داده شود یا نشود. باید ببینید آیا قواعد مشارکت را رعایت کرده‌اید یا خیر و اگر رعایت کرده‌اید باید منتظر باشید تا در بازبینی‌های بعدی، سیستم نظر را نمایش دهد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.