بخش تازه‌ی «شرح» به جدول امتیازها افزوده شد

در حالی که گوگل به تازگی یکی از بخش‌های امتیازها را کم کرده است، اما اکنون یک بخش جدید دیگر برای «کپشن» به جدول امتیازهای هر لوکال گاید افزوده است.

همان‌طور که گوگل اطلاع داده بود، از هفته‌ی نخست نوامبر (میانه‌ی آبان) دیگر چیزی تحت عنوان فهرست‌های عمومی در گوگل مپ نداریم و اکنون فهرست‌های عمومی تحت عنوان اشتراک‌گذاری شده شناخته می‌شوند. هم‌چنین دیگر به این نوع فهرست‌ها امتیازی تعلق نمی‌گیرد و در بخش مشارکت‌ها هم دیده نمی‌شوند.

اما گوگل ضمن برداشتن این بخش، یک بخش تازه را به جدول امتیازها اضافه کرده است. این بخش تحت عنوان «شرح» (Caption) دیده می‌شود و پایین‌تر از بخش «عکس‌ها» (Photos) و «ویدیو» (Video) دیده می‌شود. همان‌طور که جایگاه آن نشان می‌دهد، این بخش مربوط به توضیح عکس‌ها و ویدیوهاست. اما نه هر عکس و ویدیویی!

گوگل این امتیازها را برای توضیحات عکس‌ها و ویدیوهایی در نظر گرفته است که از طریق گزینه‌ی «افزودن پست» (Add post) در زبانه‌ی «کاوش» (Explore) یا بخش «به‌روزرسانی» (Update) روی هر مکان افزوده می‌شوند.

در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک، تلگرام و یوتیوب، مرسوم است که کاربران ضمن اضافه کردن عکس یا ویدیو، توضیحی هم برای آن به صورت متنی بنویسند که در پایین آن نمایش داده می‌شود. این توضیح با نام «کپشن» (Caption) شناخته می‌شود.

اکنون به نظر می‌رسد که با در نظر گرفتن بخش جداگانه برای امتیاز، کار گوگل قصد دارد توجه بیش‌تری را به جنبه‌ی پست کردن، مرتبط با هر مکان جلب کند و هر چه بیش‌تر مکان‌های روی نقشه را پویاتر سازد. این کار گوگل آن را هر چه بیش‌تر به سبک شبکه‌های اجتماعی نزدیک می‌کند. گوگل پیش از این امکان فالو کردن کاربران را هم در جهت اجتماعی‌تر کردن گوگل مپ فراهم کرده بود.

بخش کپشن (شرح) در جدول امتیازهای لوکال گاید گوگل

این بخش تازه برای «شرح» هم‌اکنون در جدول مخصوص امتیازها هم در نسخه‌ی وب و هم در اپلیکیشن گوگل مپ در دسترس است. برای دیدن آن باید با مراجعه به قسمت «نمایه» (Profile) روی عکس نمایه کلیک کنید.

گفتنی است برای کاربرانی که عضو برنامه‌ی «راهنمایان محلی» (Local Guide) گوگل هستند، امتیاز در نظر گرفته شده برای هر کپشن، مانند امتیاز در نظر گرفته شده برای هر نظر، ۱۰ امتیاز است. برای کسب این امتیاز باید هنگام بارگذاری عکس یا ویدیو از بخش به‌روزرسانی یا افزودن پست، یک توضیح هم برای آن نوشته شود.

عکس‌ها و ویدیوهای بارگذاری شده توسط دکمه‌ی افزودن پست یا از طریق بخش به‌روزرسانی‌ها، باید ویژگی‌های مکان را در همان زمان نشان دهند و برای نمونه بارگذاری آن‌ها پس از چندین هفته یا چندین ماه صحیح نیست. توضیح نوشته شده (کپشن) هم باید صرفا درباره‌ی خود عکس‌ها و ویژگی‌های تازه‌ای باشد که در یک مکان شکل گرفته است و مانند دیگر موارد باید از نوشتن مطالب خلاف قواعد نقشه در آن خودداری کرد. بدین ترتیب متن‌های تبلیغاتی، توضیحات اضافه و کلیدواژه، توضیحات نامرتبط، خشونت کلامی و اطلاعات شخصی مانند شماره تلفن یا نشانی ایمیل در آن مجاز نیست.

این روزها گوگل مپ به‌روزرسانی‌های پیوسته‌ای ارائه می‌دهد و بازخوردهای مثبتی در این زمینه از کاربران گرفته است. باید انتظار داشته باشیم در ماه‌های آینده ویژگی‌های بیش‌تری را در نقشه‌ی گوگل ببینیم. برای آگاهی از این به‌روزرسانی‌ها می‌توانید پیوسته به وب‌سایت انجمن راهنمایان محلی گوگل ایران سر بزنید.

4.6/5 - (10 امتیاز)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.