بخش انتخاب نوع جاده با توضیحات بیش‌تر به‌روز شد

گوگل کم‌کم تغییرات کوچک اما مؤثری را در زمینه‌ی طراحی جاده‌ها انجام می‌دهد و حالا رابط کاربری افزودن خیابان را با دکمه‌های رادیویی به جای منوی پایین افتادنی برای انتخاب نوع جاده، به‌روز کرده است.

پس از پروژه‌ی «مپ میکر» (Map Maker) تا سال‌ها امکان طراحی مستقیم جاده‌ها فراهم نبود و بخش گزارش جاده‌ها در ساده‌ترین حالت قرار داشت اما گوگل در سال‌های اخیر، دوباره امکان طراحی مستقیم جاده را ابتدا در اپلیکیشن و سپس در نسخه‌ی وب فراهم کرده است. رابط کاربری طراحی جاده در نقشه‌ی گوگل اکنون با نام «ویرایش‌گر جاده» (Road Editor) شناخته می‌شود.

این بخش هنوز بسیار ساده است و بر خلاف پروژه‌ی مپ میکر (نقشه ساز) امکانات قابل توجهی را برای طراحی همه‌ی ویژگی‌های جاده دربر نمی‌گیرد اما باید در نظر داشت که طی چندین سال گذشته، گوگل بسیاری از فعالیت‌ها را به هوش مصنوعی سپرده است و در زمینه‌ی طراحی خیابان‌ها و مسیرهای پیاده هم همین‌طور است. بنابراین نیازی به تنظیم همه‌ی ویژگی‌های جاده توسط کاربران احساس نمی‌شود و خود هوش مصنوعی این کار را انجام می‌دهد.

دکمه های رادیویی طراحی جاده نقشه گوگل

با این حال گوگل به تدریج به‌روزرسانی‌های جالب توجهی را برای ویرایش در دسترس کاربران می‌گذارد. از جمله مدتی پیش امکان مشاهده‌ی جاده‌های معلق هر کاربر را روی نقشه فراهم کرد. حالا این رابط کاربری تغییر دیگری هم کرده است و برای انتخاب نوع جاده در گوگل مپ، به جای منوی کشویی دکمه‌های رادیویی قرار گرفته‌اند. به گفته‌ی کاربران فعال، این ویژگی امکان انتخاب نوع جاده را آسان‌تر از همیشه می‌کند.

علاوه بر این زیر هر گزینه توضیحات مختصری هم درباره‌ی آن نوشته شده تا کاربران تازه‌کار، بهتر در جریان نوع جاده قرار بگیرند و انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشند.

در این بخش جاده‌ها به چهار نوع تقسیم شده‌اند و توضیحات گوگل برای هر یک بدین صورت است:

  • جاده محلی (Local Road):  جاده برای ارائه دسترسی به خانه‌ها، کسب‌وکارها، و مقصدهای دیگر.
  • بزرگراه (Highway): جاده اصلی. دارای ترافیک سنگین با سرعت بالا به‌طور مداوم.
  • محوطه پارکینگ (Parking Lot): محوطه یا پارکینگ سرباز مجزا. پارکینگ کنار خیابان را شامل نمی‌شود.
  • مسیر دوچرخه‌سواری / پیاده‌روی (Biking / Walking Trail): برای استفاده دوچرخه‌سوارها و عابرین پیاده. برای خودروها دردسترس نیست.

برای طراحی کوچه‌ها و اغلب خیابان‌ها و میدان‌های درون شهرها و روستاها و همچنین جاده‌های بین روستایی، انتخاب گزینه‌ی «جاده‌ی محلی» کافی است. گزینه‌ی «بزرگراه» برای خیابان‌های پهن با گذر زیاد و همیشگی خودروها کاربرد دارد؛ از جمله بزرگراه‌های درون شهرها، آزادراه‌ها و جاده‌های بین شهری. گزینه‌ی

«محوطه پارکینگ» برای طراحی مسیرهای موجود در پارکینگ‌های روباز و دارای محدوده‌ی مشخص استفاده می‌شود و همین‌طور که گوگل هم تأکید کرده است، برای پارکینگ‌های کنار خیابان به کار نمی‌رود. گزینه‌ی «مسیر دوچرخه‌سواری/پیاده‌روی» هم برای راه‌هایی است که فقط برای عابران پیاده یا دوچرخه در دسترس است و خودروها امکان تردد از آن و از مسیر موازی و چسبیده به آن را ندارند. بدین ترتیب پیاده‌روی خیابان‌ها نباید به صورت مسیر جداگانه‌ای برای عابران پیاده افزوده شوند و فقط مسیرهایی مانند راه‌های موجود در پارک‌ها و طبیعت یا پل‌های هوایی عابر پیاده که دسترسی خودرویی به آن‌ها وجود ندارد، می‌توانند با انتخاب این گزینه روی نقشه قرار بگیرند.

گفتنی است تغییر جدید در نسخه‌ی وب صورت گرفته است و به تدریج برای همه‌ی کاربران فعال می‌شوند. بنابراین اگر در حال حاضر آن‌ها را در ویرایش‌گر جاده نمی‌بینید، باید کمی صبر کنید. انتظار می‌رود گوگل در ماه‌های آینده، ویرایش‌گر جاده در نسخه‌ی اپلیکیشن را هم با تغییرات جدید به‌روز کند.

5/5 - (2 امتیاز)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.