واکنش به نظرات و عکس‌ها با شکلک، در نقشه‌ی گوگل فعال شد

از این پس کاربران گوگل مپ هم می‌توانند مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی، با استفاده از شکلک (ایموجی) به نظرات و عکس‌های کاربران واکنش نشان دهند.

گوگل در حقیقت این ویژگی تازه را به عنوان امکانی معرفی کرده است که کاربران از روزهای کریسمس می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند و به محتواها در نقشه با شکلک واکنش نشان دهند. بنابراین تا فعال شدن همگانی آن زمان زیادی باقی نمانده است.

طبق اعلام گوگل، کاربران هنگام جست‌وجو برای کارهایی که می‌توانند در طول تعطیلات انجام دهند، احتمالا از گوگل مپ هم برای یک تصمیم‌گیری آگاهانه کمک می‌گیرند. اما علاوه بر افزایش قدرت انتخاب، از این پس می‌توانند با شکلک (emoji) هم به عکس‌ها، ویدیوها یا نظرها واکنش نشان دهند.

حتی در برخی موارد به کمک هوش مصنوعی، هنگام واکنش به عکس، ویدیو یا نظر، واکنش‌های ترکیبی ایجاد می‌شود. برای نمونه اگر به عکس یک شیرینی کدو حلوایی واکنشی نشان دهید که از هیجان‌زده بودن شما حکایت دارد (مثلا با یک شکلک خوشمزه بودن) به طور خودکار شکلک ترکیبی، مثلا یک شیرینی با صورت خوش‌طعم خواهید دید. این انیمیشن‌ها به جذابیت واکنش‌های ایموجی در گوگل مپ افزوده‌اند.

هم‌اکنون شکلک‌های در دستر شامل قلب، تشکر، آتش، خوشمزه و تعجب می‌شوند که به صورت پویا (انیمیشن) به نمایش درمی‌آیند. برای واکنش نشان دادن با استفاده از شکلک کافی است کاربران روی دکمه‌ی مخصوص نگه دارند تا حباب شکلک‌ها نمایان شود و امکان انتخاب یکی از آن‌ها وجود داشته باشد.

ایموجی ری اکشن در گوگل مپ

تا کنون امکان لایک کردن نظرات، عکس‌ها و ویدیوها وجود داشت اما حالا به لطف واکنش با ایموجی، کاربران می‌توانند احساس خود را نسبت به محتواهای اشتراک‌گذاری شده توسط دیگر کاربران بهتر بیان کنند و هوش مصنوعی هم در این زمینه به درک بهتر محتوای عکس کمک خواهد کرد. علاوه بر حضور شکلک‌ها برای نظرات گوگل در ماه‌های گذشته، امکان استفاده از شکلک برای فهرست‌ها را هم فراهم کرده بود.

طبق دیدگاه‌های بیان شده، این ویژگی هم به نزدیک‌تر کردن هر چه بیش‌تر گوگل مپ به یک شبکه‌ی اجتماعی کامل کمک می‌کند. پیش از این ویژگی‌هایی مانند فالو کردن و گذاشتن پست برای مکان‌ها در نقشه‌ی گوگل فراهم شده بود. از سویی این ویژگی رنگ‌ها و جذابیت بیش‌تری را به نقشه‌ی گوگل می‌آورد و احتمال می‌رود با این کار تعامل کاربران با محتواهای موجود در گوگل مپ افزایش یابد.

واکنش نشان دادن با شکلک هم مانند همه‌ی فعالیت‌های دیگر در گوگل مپ، باید طبق قواعد گوگل و نقشه انجام شود و واکنش‌هایی که به صورت گروهی یا با هر هدفی به جز رفتار طبیعی کاربران صورت بگیرند، برچیده می‌شوند و در صورت تکرار باعث مسدودیت حساب کاربری هم خواهند شد.

گفتنی است ارائه‌ی این ویژگی از ۱۵ نوامبر ۲۰۲۳ (۲۴ آبان ۱۴۰۲) برای کاربران اندروید و iOS در سراسر جهان آغاز شده است، بنابراین اگر هم‌اکنون به آن دسترسی ندارید، در هفته‌های آینده برای شما هم فعال خواهد شد.

4.7/5 - (3 امتیاز)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.