افزودن شکلک به فهرست در گوگل مپ ممکن شد

گوگل که از مدتی پیش آزمایش افزودن شکلک (ایموجی) به عنوان نماد دلخواه برای فهرست در گوگل مپ را به صورت آزمایشی آغاز کرده بود، حالا این ویژگی را به صورت سراسری در اختیار کاربران قرار داده است.

فهرست‌ها بخش مهمی از نقشه‌ی گوگل را تشکیل می‌دهند. با استفاده از آن‌ها می‌توانید تعدادی مکان مرتبط را کنار هم گردآوری کنید و در یک مجموعه به نمایش بگذارید. به صورت پیش‌فرض فهرست‌ها خصوصی هستند اما امکان اشتراک‌گذاری آن‌ها را افراد خاص یا به صورت عمومی هم فراهم است.

پیش از این همه‌ی مکان‌های یک فهرست در نقشه‌ی گوگل با یک نشان‌گر سوزن (پین) سبزآبی مشخص می‌شدند. اکنون هم به صورت پیش‌فرض همین آیکون برای مکان‌های مختلف یک فهرست فعال است. بدین ترتیب مکان‌های موجود در فهرست‌های مختلف فعال روی اپلیکیشن، همه به یک شکل دیده می‌شدند.

اکنون اما گوگل این امکان را فراهم کرده است که کاربران برای هر فهرستی که در گوگل مپ ایجاد می‌کنند، یک شکلک (ایموجی) را به عنوان نماد انتخاب کنند تا حتی در صورت فعال بودن نمایش آن روی نقشه، شکل متمایزی نسبت به دیگر فهرست‌ها داشته باشد.

حالا کاربران این امکان را دارند تا هر یک از هزاران ایموجی را، متناسب با محتوای فهرست روی گوگل مپ، برای آن انتخاب کنند. این شکلک نمادین هنگام باز کردن فهرست در بالای آن به نمایش درمی‌آید. علاوه بر این روی هر مکان اشاره شده در فهرست هم به جای سوزن سبزآبی پیشین، یک دایره‌ی کوچک نشان داده می‌شود که شکلک انتخاب شده در آن قرار دارد.

به جز این تغییر، از این پس عنوان هر مکان موجود در فهرست هم هنگام مشاهده‌ی نقشه‌ی فهرست، به صورت شاخص‌تری دیده می‌شود و برای دیدن آن نیازی به زوم کامل روی مکان نیست.

شکلک (اموجی) برای لیست در گوگل مپ

گفتنی است نمایش ایموجی هنوز در نسخه‌ی وب (دسکتاپ) گوگل مپ فعال نشده است اما انتظار می‌رود که به زودی شاهد نمایش شکلک‌های مختلف در نسخه‌ی وب هم باشیم.

پیش از این اجرای آزمایشی این ویژگی تازه برای برخی کاربران فعال شده بود حالا اما از امروز نمایش عمومی آن آغاز شده است. این تغییرات می‌تواند کاربران را بیشتر به استفاده از فهرست‌ها ترغیب کند. هرچند این شرکت اعلام کرده است که قرار است به زودی فهرست‌ها از حالت کاملا عمومی خارج شوند و فقط امکان اشتراک‌گذاری آن‌ها فراهم باشد.

آیا شما تا کنون فهرستی را در نقشه‌ی گوگل ساخته‌اید؟ آیا از ایموجی برای فهرست خود بهره می‌برید؟ فکر می‌کنید چه نمادهایی بیش‌ترین کاربرد را برای فهرست‌ها داشته باشند؟ در نظرات با ما در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.