لنز در جست‌وجوی گوگل مپ به شناخت بهتر محیط اطراف کمک می‌کند

با یکپارچه‌سازی قابلیت‌های گوگل لنز با جست‌وجو در گوگل مپ، حالا به کمک هوش مصنوعی کاربران آسان‌تر از همیشه می‌توانند اطلاعاتی درباره‌ی محیط اطراف خود به دست آورند.

یکی از مشکلاتی که افراد در زندگی و سفرهای روزانه با آن مواجه هستند، گیج شدن درباره‌ی منطقه‌ای است که می‌روند و این چالش به ویژه وقتی برای نخستین بار به یک منطقه مراجعه می‌کنند، بیش‌تر هم خود را نشان می‌دهد.

اما از سال پیش کاربران در برخی از شهرهای جهان می‌توانستند از قابلیتی به نام «نمای زنده» (Live View) استفاده کنند تا مکان‌های اطراف خود را با استفاده از واقعیت افزوده شناسایی کنند. حالا اما این ویژگی بهبود پیدا کرده است و «لنز در نقشه» (Lens in Maps) نام گرفته است و به درک محیط اطراف کمک می‌کند.

برای نمونه اگر از ایستگاه مترو خارج می‌شوید و می‌خواهید ببینید که در چه موقعیتی قرار دارید، یا اگر در حال بررسی محله‌ی جدیدی هستید و باید نزدیک‌ترین کافه را پیدا کنید، لنز در گوگل مپ به شما کمک خواهد کرد. لنز در نقشه (که قبلا جست‌وجو با نمای زنده نامیده می‌شد) از هوش مصنوعی و واقعیت افزوده استفاده می‌کند تا بتوانید به سرعت درک جامعی از محیط داشته باشید و به سرعت خود را با شرایط جدید سازگار کنید؛ چه در حال پیمایش در یک شهر جدید باشید و چه در حال کشف مکان‌های جذاب اما کم‌تر دیده شده در محله.

به سادگی اپلیکیشن گوگل مپ را باز کنید، روی نماد لنز در نوار جست‌وجو ضربه بزنید و تلفن خود را بلند کنید و به صورت عمودی بگیرید تا اطلاعاتی درباره‌ی دستگاه‌های خودپرداز، ایستگاه‌های حمل‌ونقل، رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های اطراف پیدا کنید. به گفته‌ی گوگل، این بزرگ‌ترین توسعه‌ی این ویژگی از ابتدای راه‌اندازی آن است و اکنون به بیش از ۵۰ شهر جدید از جمله آستین، لاس‌وگاس، رم، سائوپائولو و تایپه گسترش یافته است.

برای فراهم شدن بستر قابلیت لنز در مپ یا جست‌وجو با لایو ویو، گوگل چندین فناوری خود را یکپارچه‌سازی و تجمیع کرده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به نمای خیابان، آرشیو تصاویر ماهواره‌ای و هوایی، نقشه‌های داخلی، لایه‌های کسب‌وکار و برنامه‌ی همکاری حمل‌ونقل این شرکت اشاره کرد.

شناخت محیط اطراف با گوگل لنز در جستجوی گوگل مپ

گفتنی است با توجه به این‌که همه‌ی این ویژگی‌ها از جمله نمای خیابان رسمی توسط خودروهای گوگل، تصاویر هوایی و سرویس نقشه‌های داخلی و سرویس کسب‌وکار به صورت هم‌زمان در همه‌ی کشورها در دسترس نیستند، استفاده از لنز در گوگل مپ هنوز برای همه‌ی شهرها ممکن نیست. از جمله در ایران هم امکان دسترسی به این ویژگی وجود ندارد.

با این وجود انتظار می‌رود که در سال‌های آینده هوش مصنوعی باز هم نقش پررنگ‌تری در به‌روزرسانی‌های نقشه‌ی گوگل داشته باشد و می‌توان امیدوار بود حتی با داده‌های محدود، شاهد فعال شدن این ویژگی در شهرهای بیش‌تری از جهان باشیم.

منابع: Search Engine Journal, Tech.Co

به این مطلب امتیاز بدهید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.