شیوه‌ی نمایش عکس‌ها در گوگل مپ به سبک شبکه‌های اجتماعی به‌روز شد

این‌طور که پیداست گوگل قصد دارد هر چه بیش‌تر نقشه را به یک محیط اجتماعی تبدیل کند و در تازه‌ترین اقدام صفحه‌ی نمایش عکس در گوگل مپ را به شیوه‌ای تغییر داده است که آن را مشابه ساختار شبکه‌های اجتماعی معروف مانند اینستاگرام و تیک‌تاک می‌کند.

پیش از این هنگامی که کاربران در اپلیکیشن گوگل مپ و هنگام مشاهده‌ی یک مکان، روی یک عکس یا ویدیو برای دیدن کامل آن ضربه می‌زدند، عکس یا ویدیو در یک صفحه‌ی سیاه نمایش داده می‌شدند که پایین آن دکمه‌ی «پسندیدن» (Thumbs up یا Like) قرار داشت و با استفاده از آن امکان بیان دوست داشتن محتوا یا به عبارت مرسوم در شبکه‌های اجتماعی، لایک عکس یا ویدیو وجود داشت.

حالا اما علاوه بر دکمه‌ی لایک، ظاهر بخش نمایش عکس هم به‌روز شده است و مدرن‌تر و جذاب‌تر دیده می‌شود. در این بخش پس‌زمینه دیگر سیاه نیست و علاوه بر نمایش عکس، پس‌زمینه هم به صورت هاله‌ای از همان عکس دیده می‌شودو کل صفحه را پر می‌کند.

به جز این، محل دکمه‌ی لایک هم تغییر کرده است و با داشتن سایه‌ای کم‌رنگ، ظاهر بهتری هم دارد. علاوه بر دکمه‌ی لایک، حالا دکمه‌ای برای ذخیره‌ی مکانی که عکس روی آن قرار گرفته در یک فهرست و هم‌چنین دکمه‌ای برای اشتراک‌گذاری عکس در نمای جدید دیده می‌شوند.

شیوه جدید نمایش عکس نقشه گوگل
شیوه نمایش جدید عکس ها در گوگل مپ (از راست: نمایش عکس‌های دیگران روی مکان، نمایش عکس‌های خود کاربر در نمایه، نمایش عکس‌های خود کاربر روی مکان)

گفتنی است پیش از این امکان اشتراک‌گذاری عکس با استفاده از دکمه‌ی سه نقطه بالای آن فراهم بود اما حالا باز هم گوگل در جهت اجتماعی‌تر کردن فعالیت‌های نقشه گام برداشته و دکمه‌ی «اشتراک‌گذاری» (Share) را دردسترس قرار داده است. هم‌چنان امکان نگه داشتن دست برای پنهان کردن دکمه‌ها وجود دارد.

در کنار این موارد شیوه‌ی گزارش عکس‌های نادرست هم تغییر کرده است و گزینه‌ای که پیش از این برای بسیاری از کاربران در منوی سه نقطه وجود داشت، حالا به صورت یک دکمه‌ی جداگانه به شکل «پرچم» (Flag) دیده می‌شود. برای آگاهی از شیوه‌ی درست بارگذاری عکس در گوگل مپ راهنمای عکس‌هایی که نباید در گوگل مپ قرار بگیرند، کاربردی خواهد بود.

اگر کاربر در حال مشاهده‌ی عکس خودش روی یک مکان باشد، به جای دکمه‌ی پرچم، نماد «سطل زباله» (Trash) دیده می‌شود که با استفاده از آن امکان حذف عکس وجود دارد. در این حالت، یک دکمه‌ی دیگر هم به نوشتن «توضیحات» (کپشن) برای عکس یا ویدیو اختصاص یافته است.

هم‌چنین زمانی که کاربر در حال مشاهده‌ی عکس‌ها در نمایه (پروفایل) خود است، علاوه بر دکمه‌های بیان شده، در پایین صفحه نواری دیده می‌شود که نام و دسته‌بندی مکان را بیان کرده و امکان کلیک روی آن برای دیدن مشخصات کاملش در نقشه وجود دارد.

گوگل آزمایش این ظاهر تازه را از چندی پیش برای کاربران آغاز کرده بود اما حالا آن را در اختیار شمار بیشتری از کاربران قرار داده است. اگر هنوز تغییر تازه را نمی‌بینید، باید اپلیکیشن خود را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید و اگر باز هم امکان مشاهده‌ی آن را نداشتید، باید صبر کنید تا این ویژگی از سمت گوگل برای همه‌ی کاربران فعال شود.

با آپدیت اپلیکیشن هم‌چنین می‌توانید رنگ‌بندی تازه‌ای را که گوگل برای نمایش جاده‌ها و عوارض طبیعی زمین در نقشه در نظر گرفته است مشاهده کنید. گوگل پیوسته تغییراتی را برای بهبود نقشه در نظر می‌گیرد اما این روزها این روند سرعت بیش‌تری گرفته است.

علاوه بر تغییرات بیان شده، گوگل قصد دارد روند ثبت و تغییرات جاده را هم دردسترس‌تر قرار دهد که به‌زودی فعال خواهد شد. هرچند این تغییر یک تغییر عمده محسوب نمی‌شود و فقط اندکی بهبود رابط کاربری است اما می‌تواند تجربه‌ی بهتری برای کاربران دقیق که به ویرایش راه‌ها و جاده‌ها می‌پردازند فراهم کند. برای آگاهی از شیوه‌ی درست ثبت جاده، راهنمای افزودن خیابان به گوگل مپ را ببینید.

نگاره‌ی رویه: دو دوست در حال دیدن عکس روی گوگل مپ
Credit: Freepik

5/5 - (1 امتیاز)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.