گوگل مشغول آزمایش رنگ‌بندی تازه‌ای برای نقشه است

گوگل مشغول آزمایش رنگ‌بندی تازه‌ای برای نقشه است که در آن عوارض طبیعی و جاده‌ها به صورت شاخص‌تری دیده می‌شوند.

به گزارش انجمن راهنمایان محلی گوگل در ایران، برخی کاربران از تغییر رنگ‌بندی نقشه‌ی گوگل خبر می‌دهند. در حالی که گوگل در سال‌های گذشته سیستم رنگ‌بندی نقشه را به طور کامل تغییر داده بود تا با عوارض طبیعی زمین هماهنگ‌تر باشد، حالا با رنگ‌بندی تازه تلاش کرده است جاده‌ها و عوارض طبیعی را برجسته‌تر کند.

پیش از این جاده‌ها با طیف رنگ زرد مشخص شده بودند اما از امروز آزمایش سراسری رنگ‌بندی تازه آغاز شده است و جاده‌ها با طیف رنگی خاکستری مشخص می‌شوند. درست مانند طیف رنگی آسفالت‌هایی که در جهان واقعی وجود دارد.

هم‌چنین رنگ دریاها با آبی کم‌رنگ اما شاخص‌تری مشخص شده است و پوشش‌های گیاهی هم سبز واضح‌تری را شامل می‌شوند. پیش از این هم در ماه‌های گذته گوگل تغییراتی را در سیستم نمایش نقشه ایجاد کرده بود و مکان‌های شاخص در شهرها و محله‌ها را به صورت واضح‌تر و با نشان‌گر بزرگ‌تری برای کاربران نمایش می‌داد.

رنگ بندی تازه گوگل مپ

حالا ظاهرا این شرکت با تغییرات تازه قصد دارد گوگل مپ را باز هم در کانون توجه قرار دهد. این در حالی است که گوگل مپ هم‌چنان پرکاربردترین نقشه‌ی جهان محسوب می‌شود و با نصب روی میلیاردها دستگاه، روزانه میلیون‌ها مسیریابی در آن صورت می‌گیرد.

این رنگ‌بندی جدید هنوز برای همه‌ی کاربران فعال نشده است و احتمالا طی روزهای آینده کاربران بیش‌تری امکان مشاهده‌ی آن را در اپلیکیشن داشته باشند و به تدریج در نسخه‌ی وب (دسکتاپ) گوگل مپ هم تغییرات به نمایش درآیند. از طرفی این احتمال هم وجود دارد که گوگل برای دریافت بازخورد به صورت موقت این رنگ‌بندی را فعال کرده باشد و در آینده دوباره به رنگ‌بندی قبلی بازگردد.

علاوه بر این تغییرات در زمینه‌ی رنگ‌بندی، گوگل اعلام کرده که قرار است فهرست‌های عمومی در نقشه هم دستخوش تغییرات شوند و از این پس کم‌تر همگانی باشند.

نگاره‌ی رویه: رنگ‌بندی تازه در گوگل مپ

4.8/5 - (24 امتیاز)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.