شیوه‌ی نمایش فهرست‌ها در گوگل مپ تغییر می‌کند

گوگل قصد دارد شیوه‌ی نمایش بخش فهرست‌ها را در نقشه (مپ) تغییر دهد و بدین ترتیب فهرست دیگر یک بخش اساسی از پروفایل عمومی کاربران و یک گزینه‌ی ویژه در بخش اطلاعات مکان‌ها نخواهند بود.

اگر از لوکال گایدهای فعال در گوگل مپ باشید، احتمالا تا کنون یک فهرست عمومی در پروفایل خود ساخته‌اید. فهرست‌های عمومی شامل مکان‌هایی در یک زمینه‌ی موضوعی خاص می‌شوند که می‌توانند کاربران را با طیفی از مکان‌ها در آن رابطه آشنا کنند.

برای نمونه فهرستی از رستوران‌های گیاهی در یک شهر، شامل می‌تواند شامل همه‌ی رستوران‌های گیاهی باشد و کاربران را با رستوران‌های گیاهی موجود در شهر آشنا کند.

فهرست‌های خوب شانس انتخاب برای ویژه شدن در شهر را هم داشتند. بدین ترتیب اگر هر فهرستی را در یک شهر باز می‌کردید، در انتهای آن می‌توانستید به فهرست‌های ویژه شده در شهر دسترسی داشته باشید.

علاوه بر این فهرست‌های خوب مرتبط با مکان‌های خاص، توسط هوش مصنوعی انتخاب و روی جعبه‌ی اطلاعات مکان‌ها هم نمایش داده می‌شدند. برای نمونه با جست‌وجو و باز کردن مشخصات یک نگارخانه، کاربران مشاهده می‌کردند که آن نگارخانه در یک فهرست ویژه قرار گرفته است و بدین ترتیب به دیگر نگارخانه‌های مرتبط تحت آن فهرست هم دسترسی می‌داشتند.

حالا اما گوگل تصمیم گرفته است که این فهرست‌ها را از حالت کاملا عمومی خارج کند. بدین ترتیب از ابتدای ماه نوامبر (۱۰ آبان) کاربران دیگر با چیزی به نام «فهرست عمومی» (Public List) سروکار نخواهند داشت، بلکه این فهرست‌ها تحت عنوان «فهرست هم‌رسانی‌شده» (Shared List) شناخته خواهند شد.

علاوه بر این فهرست‌‌ها که پیش از این در نمایه (پروفایل) کاربری به صورت کارت جداگانه دیده می‌شدند، دیگر در این بخش هم به نمایش در نمی‌آیند و فقط از طریق زبانه‌ی «ذخیره شده» (Saved) یا همین گزینه در منوی برنامه در دسترس خواهند بود.

گوگل اعلام کرده که با وجود این تغییر در شیوه‌ی نمایش فهرست در گوگل مپ، فهرست‌های عمومی هم‌چنان به‌صورت هم‌رسانی شده در دسترس خواهند بود و تغییری در گزینه‌های فهرست‌ها، موجودیت آن‌ها و حتی وضعیت ذخیره‌ی آن‌ها ایجاد نخواهد شد.

علاوه بر این کاربران هم‌چنان می‌توانند فهرست‌های دلخواه خود را با لینک مرتبط به اشتراک بگذارند تا دیگران امکان مشاهده و ذخیره‌ی آن‌ها را داشته باشند.

اما تغییر دیگری که در زمینه‌ی فهرست در گوگل مپ ایجاد می‌شود این است که با اجرای این روند تازه، دیگر به فهرست‌های عمومی در نقشه‌ی گوگل هم امتیازی تعلق نخواهد گرفت.

پیش از این ایجاد یک فهرست کامل در گوگل مپ ۱۰ امتیاز و نوشتن توضیحات هر یک از گزینه‌های آن ۵ امتیاز برای یک راهنمای محلی (Local Guide) به همراه داشت. اما حالا از ماه نوامبر ۲۰۲۳ این امتیازدهی متوقف می‌شود. با این حال گوگل اعلام کرده است امتیازهایی که تا کنون برای فهرست‌ها کسب شده‌اند، هم‌چنان باقی خواهند ماند و از بین نمی‌روند. برگه‌ی توضیحات امتیازها هم به‌روزرسانی شده است.

بنابراین اگر شما هم فهرست‌هایی عمومی را در نقشه‌ی گوگل دارید، پس از این برای این‌که دیگران بتوانند آن‌ها را ببینند، باید فقط لینک آن را به اشتراک بگذارید و کاربران (حتی خود شما) امکان دیدن آن را در نمایه کاربری نخواهند داشت.

نگاره‌ی رویه: iGeeksBlog

5/5 - (1 امتیاز)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.