گزارش گردهمایی راهنمایان محلی در روز جهانی صلح

سومین گردهمایی راهنمایان محلی در تهران نیز به خوبی برگزار شد و دوست‌داران گردشگری و نقشه بار دیگر برای دیدار با یک‌دیگر و درمیان‌گذاری دانسته‌ها گرد هم جمع شدند.

این گردهمایی که در روز جهانی صلح ترتیب داده شده بود با حضور پرشور کاربران فعال، به یکی از زیباترین گردهمایی‌های راهنمایان محلی برگزار شده در ایران تبدیل شد.

راهنمایان محلی ایران ساعت ۱۷:۳۰ پنج‌شنبه ۳۰ شهریور ماه در میدان حسن آباد حاضر بودند و پس از عکاسی از میدان برای پیوستن به دیگر دوستان راهی موزه‌ی ملی ایران شدند.

نقش برجسته‌ی تخت جمشید

هرچند راهنمایان محلی ایران تلاش کردند از بخش‌های اصلی موزه بازدید کنند اما برای بازدید از این موزه‌ی ارزشمند باید زمان بسیار گسترده‌تری را اختصاص داد و حضور راهنمایان محلی ایران در حقیقت یک یادآوری و یک گوشزد به منظور جلب توجه دیگر افراد به این پتانسیل‌های گردشگری کشورمان بود.

کهن‌ترین پویانمایی جهان

پس از بازدید از موزه که آفتاب نیز رفته رفته غروب می‌کرد، غرفه‌ها و ماشین‌های خوراکی کم کم مستقر می‌شدند و فعالیت شبانه‌ی خودشان را آغاز می‌کردند. طبق برنامه این موضوع فرصتی بود تا راهنمایان محلی ضمن سفارش خوراکی به گفت‌وگو پیرامون گردشگری و نقشه بپردازند. به دلیل شلوغ بودن فضای شبانه‌ی خیابان سی تیر و حضور جالب توجه مردم، هر یک از اعضا ضمن سفارش خوراکی به صورت ایستاده با دوستان دیگر مشغول بحث می‌شد.

غذاهای خیابانی تهران

از مباحثی که در این گپ‌زنی مطرح شد می‌توان به ویژگی‌های تازه‌ی نقشه از جمله امکان قرار دادن ویدیو و بخش پرسش و پاسخ اشاره کرد. عدم فعال بودن نظردهی و عکس‌گذاری از طریق اپلیکیشن در ایران نیز هم‌چون همیشه بحث جالب توجه اعضای انجمن ایران بود. از دیگر مواردی که در این گردهمایی به آن اشاره شد موضوع به روز شدن سیستم‌های طراحی سایت و وارد شدن تگ‌های تازه‌ی کد نویسی برای بهینه ساختن تقسیم‌بندی‌های ارائه‌ی خدمات بود که بخشی از آن وابسته به نقشه نیز هست.

همانند دیگر کاربران جهانی که این روزها تمرکز زیادی بر روی مباحث دسترسی افراد ناتوان و کم‌توان به خدمات شهری دارند، برای کاربران حاضر در گردهمایی نیز تاکید و توضیح لازم داده شد و فایل راهنمای گوگل درباره‌ی پاسخ به پرسش‌های مرتبط با صندلی چرخ‌دار در نقشه نیز در اختیار اعضا قرار گرفت.

بررسی جزئی امکانات اپلیکیشن در دو سیستم عامل اندروید و آیفون از دیگر موضوعات جذابی بود که به طور گسترده در خصوص آن صحبت شد.

یکی از ویژگی‌های جالب توجه این گردهمایی همراهی شماری از فعالین عرصه‌ی گردشگری و آژانس‌های مسافرتی بود که چند دقیقه‌ای میهمان اعضا شدند و تا از نزدیک بیش‌تر با برنامه‌ی راهنمایان محلی آشنا شوند. در این گردهمایی هم‌چنین نشان‌های اختصاصی (پیکسل) برای اعضا تهیه شده بود و بروشورهای راهنمای انجمن راهنمایان محلی ایران نیز در اختیار اعضا و دیگر مردم علاقمند قرار گرفت. عکاسی دسته جمعی و از عکاسی از فعالیت‌های جاری گردهمایی نیز در این دورهمی انجام شد تا پیام صلح و دوستی ایرانیان در روز جهانی صلح به دیگر کاربران نقشه در سراسر جهان مخابره شود.

عکس دسته جمعی در سومین گردهمایی راهنمایان محلی در تهران

در نهایت این گردهمایی نیز که فرصت دیگری برای آشنایی با کاربران خوب تازه و تصمیم برای همکاری‌های بیش‌تر میان اعضا بود اندکی پس از ساعت ۲۰ و با امید به فعالیت سودمندتر برای کمک به نقشه‌ی کشورمان و معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران پایان یافت.

به این مطلب امتیاز بدهید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.