گوگل مپ دیگر از پیش‌نویس نظرات پشتیبانی نخواهد کرد

نظرات در گوگل مپ منبع ارزشمندی هستند و کاربران مشتاق زیادی با استفاده از این بخش تلاش می‌کنند به طور داوطلبانه دیگران را درباره‌ی مکان‌های مختلف راهنمایی کنند.

در سال‌های دور، اگر کاربر هنگام نوشتن نظر در گوگل مپ، آن را نیمه‌تمام رها می‌کرد، متن نوشته شده به طور خودکار به عنوان پیش‌نویس نظر ذخیره می‌شد. گوگل مدت‌هاست این ویژگی را غیرفعال کرده است و اگر نظری نیمه‌تمام رها شود ذخیره نخواهد شد. با این حال اکنون پا را یک گام فراتر گذاشته و قرار است حتی نظراتی هم که از چندین سال قبل به عنوان پیش‌نویس ذخیره شده‌اند، حذف شوند.

نوشتن نظر در گوگل مپ با اشتراک‌گذاری یک دیدگاه کلی درباره‌ی مکان برای بیش‌تر کاربران یک فرآیند سریع است، اما برخی از کاربران به ویژه راهنمایان محلی خوب، بدون کپی کردن از منابع دیگر، نظرات جامعی درباره‌ی مکان می‌نویسند که می‌تواند بیش‌تر به کاربران برای رفتن به مکان‌های مختلف کمک کند. بدین ترتیب، ذخیره‌ی یک پیش‌نویس ناتمام که کاربر بتواند بعدا روی آن کار کند، می‌توانست سودمند باشد.

در روش فعلی برای گذاشتن نظر در گوگل مپ نیازمند آن است که کل فرآیند یک‌باره انجام شود. این موضوع هم برای نظر گذاشتن از نسخه‌ی وب و هم برای نظر گذاشتن از اپلیکیشن وجود دارد. در صورتی که کاربر بخواهد نظر خود را ناتمام رها کند، سیستم از او می‌پرسد که آیا می‌خواهد از نوشتن مرور انصراف دهد؟ بنابراین هیچ راهی برای ذخیره‌ی نوشتار وجود ندارد.

ایمیل گوگل برای اعلام پایان پیش نویس نظرات در گوگل مپ

به نوشته‌ی ۹تا۵گوگل برای کاربرانی که از سالیان دور، دارای پیش‌نویس نظر در حساب خود هستند، یک رایانامه فرستاده شده و توقف پیشتیبانی از پیش‌نویس نظرات به اطلاع آن‌ها رسیده است.

تغییرات تازه از ۱۶ جولای ۲۰۲۴ (۲۶ تیر ۱۴۰۳) اعمال می‌شوند و پس از آن تمام پیش‌نویس‌های نظرات در صورت وجود حذف خواهند شد. باید دقت شود که با این تغییرات، تنها پیش‌نویس‌ها حذف می‌شوند اما نظراتی که تکمیل و روی نقشه ثبت شده‌اند، حذف نمی‌شوند و هم‌چنان در حساب کاربر وجود خواهند داشت.

گفتنی است راه مستقیمی برای دیدن پیش‌نویس نظرات در نقشه وجود ندارد و باید مکانی را که فکر می‌کنید ممکن است پیش‌نویس نظر روی آن داشته باشید باز کنید و دکمه‌ی افزودن نظر را بزنید. در صورت وجود داشتن پیش‌نویس متن آن قابل مشاهده خواهد بود.

از سوی دیگر گوگل این امکان را فراهم کرده است که هر کاربر پیش از تاریخ اعلام شده، با استفاده از ابزار «بیرون‌بر گوگل» (Google Takeout) مرورهای پیش‌نویس شده را روی دستگاه خود بارگیری کند. با این حال احتمالا اغلب کاربران چنین پیش‌نویس‌هایی نخواهند داشت و هم‌چنان همه‌ی کاربران می‌توانند مطابق گذشته به نوشتن نظرات خوب در نقشه ادامه دهند.

1/5 - (1 امتیاز)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.