نمای خیابان رسمی گوگل در قزاقستان هم در دسترس قرار گرفت

گوگل اعلام کرده است که از امروز کاربران می‌توانند از طریق نمای خیابان، از کوه‌های پوشیده از برف گرفته تا دریای کاسپین (خزر) و شهر آستانه، در کشور قزاقستان در آسیای مرکزی بازدید کنند.

به گفته‌ی گوگل تا کنون بیش از ۱۰۰ کشور از تصاویر رسمی نمای خیابان بهره می‌برند که برای کاوش مکان‌های مختلف در تعطیلات، یافتن محله‌های جدید یا پیدا کردن بهترین مکان برای پارک در نزدیکی رستوران مورد علاقه‌ی هر کاربر استفاده می‌شود. اکنون حضور استریت ویو در کشور قزاقستان با فرهنگ غنی، به گردشگران کمک می‌کند تا در تاریخ شگفت‌انگیز معماری این منطقه غرق شوند و بهترین نماهای حال حاضر این کشور را بکاوند.

با توجه به کوهستانی بودن قزاقستان اما اجرای نمای خیابان در این کشور کار ساده‌ای نبوده است. گوگل دوربین مخصوص استریت ویو (Trekkers) را با طراحی ویژه روی خودروهای پیکاپ نصب کرد تا امکان سفر در مناطق مختلف را داشته باشد. بدین ترتیب بیش از ۴۲ هزار کیلومتر، یعنی مسافتی بیش از خط استوا، شامل برخی از پرجمعیت‌ترین شهرها مانند سمی، آکتوبه، آلماتی، شیمکنت و آستانه تصویربرداری شد.

یکی از خودروهای استفاده شده برای تصویربرداری نمای خیابان در قزاقستان
یکی از خودروهای استفاده شده برای تصویربرداری نمای خیابان در قزاقستان

گوگل اعلام کرده که وسایل نقلیه‌ی نمای خیابان در قزاقستان حتی راه بازرگانان جاده‌ی ابریشم را هم که در گذشته از آن برای تجارت و تبادل فرهنگی استفاده می‌شده، دنبال کرده‌اند. نمای خیابان علاوه بر استفاده‌ی مستقیم توسط کاربران، توسط هوش مصنوعی گوگل هم استفاده می‌شود و به افزایش دقت گوگل مپ کمک می‌کند که به نوبه‌ی خود می‌تواند به کسب‌وکارها برای حضور دقیق‌تر و صحیح‌تر و ارتباط بهتر با مشتریان کمک کند. به گفته‌ی گوگل این مورد در قزاقستان به‌ویژه در شهرهایی مانند ساری آگاش، شیمکنت و تاراز که از لحاظ تاریخی نقشی کلیدی در مسیر تجاری ابریشم داشته‌اند، پررنگ‌تر است.

با گشت‌وگذار در شهرها و مناظر جذاب قزاقستان در هر کجا که باشید، می‌توانید عملا در خیابان‌های شلوغ آلماتی پرسه بزنید یا نگاهی اجمالی به معماری شاخص شهرها مانند مسجد مرکزی آکتوبه داشته باشید. بسیاری از نقاط قزاقستان از جمله شگفتی‌های معماری آستانه مانند بنای یادبود بایترک و برج دیدبانی، مرکز سرگرمی چادری شفاف خان شاتیر، موزه‌ی آینده‌نگرانه‌ی نور عالم، کاخ فرهنگی متالورژیست‌ها در تمیرتائو اکنون تحت پوشش استریت ویو قرار گرفته‌اند.

گفتنی است هرچند نمای خیابان در کشورهایی مانند ایران به صورت رسمی توسط گوگل تصویربرداری نشده است، اما کاربران بسیاری به صورت داوطلبانه از نقاط مختلف تصاویر ۳۶۰ درجه تهیه کرده‌اند. برای دیدن نمای خیابان کافی است از بخش لایه‌ها گزینه‌ی مرتبط را برگزینید و سپس روی نقاط یا خطوط آبی در نقشه کلیک و کاوش را آغاز کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.