گوگل مپ با استفاده از بلوتوث، مسیریابی در تونل را بهبود می‌بخشد

گوگل مپ یک ویژگی کاربردی تازه اضافه کرده است تا با کمک داده‌های بلوتوث، مسیریابی در نقاطی کهGPS در دسترس نیست، از جمله در تونل بهبود ببخشد.

شاید بدترین بخش عبور از یک تونل، زمانی که به مسیریابی با GPS تکیه می‌کنید، اختلال در نمایش موقعیت هنگام آماده شدن برای خروج از تونل باشد. گاهی اوقات تنظیمات جی‌پی‌اس به یاد می‌آورد که شما در میان یک تونل در حال حرکت هستید و بنابراین مسیر پیشنهادی را حفظ می‌کند، اما گاهی اوقات کاملا مکان اشتباهی را نشان می‌دهد و بنابراین نیاز به انتظار برای تعیین خودکار و دوباره‌ی مسیر است.

اما به نوشته‌ی ورج، با کمک قابلیت جدید گوگل مپ، وضعیت نمایش مسیریابی درون تونل‌ها بهبود داده می‌شود. ویژگی جدیدی که توسط SmartDroid اعلام شده و هم‌اکنون در نسخه‌ی اندروید فعال است، از قابلیتی با نام «نشان‌فرست» (Beacon) بهره می‌برد که برای ردیابی موقعیت مکانی شما در مناطقی که سیگنال‌های GPS محدود است، از داده‌های بلوتوث بهره می‌برد.

شیوه فعال کردن بلوتوث برای مسیریابی در تونل
شیوه فعال کردن بلوتوث برای مسیریابی در تونل

برای فعال کردن این ویژگی در گوگل مپ، روی تصویر نمایه‌ی خود در بالا سمت چپ (سمت راست در زبان انگلیسی) بزنید و سپس از بخش «تنظیمات» (Settings) روی «تنظیمات مسیریابی» (Navigation Settings) بزنید و به پایین بروید و «نشان‌فرست‌های تونل بلوتوث» (Bluetooth tunnel beacons) را فعال کنید.

طبق اعلام «ویز» (Waze) دیگر نرم‌افزار ناوبری متعلق به گوگل، که قبلا از این ویژگی پشتیبانی می‌کرد، این نشان‌فرست‌ها، فرستنده‌های کوچکی هستند که سیگنال‌های بلوتوث دارای داده‌های مکانی ارسال می‌کنند. سپس برنامه از این اطلاعات، همراه با اتصال داده‌ی تلفن همراه استفاده می‌کند تا اطلاعات ترافیکی لحظه‌ای را درست مانند اتصال GPS معمولی ارائه کند.

نشان‌فرست یا فرستنده مکان بلوتوثی متعلق به ویز، زیرمجموعه گوگل
یکی از دستگاه‌های نشان‌فرست ویز (عکس از ویز)

اما نکته‌ی مهم برای استفاده از این ویژگی آن است که تنها در صورتی قابلیت استفاده از آن وجود دارد که تونلی که از آن عبور می‌کنید، دارای فرستنده‌های بلوتوث باشد. در حال حاضر Waze با مدیریت شهری چندین شهر در سراسر جهان، از جمله نیویورک، شیکاگو، بوستون، پاریس، ریودوژانیرو، بروکسل و دیگر شهرها همکاری دارد تا چنین فرستنده‌هایی در تونل‌های آن‌ها نصب شود. انتظار می‌رود که گوگل در آینده با شهرهای بیش‌تری هم در این زمینه همکاری کند.

عکس سربرگ از RAA Magazine

به این مطلب امتیاز بدهید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.