طرح سه‌بعدی ساختمان‌ها برای حالت ناوبری گوگل مپ هم فعال شد

گوگل مپ سال‌های زیادی است که از نمایش ساختمان‌ها به صورت سه‌بعدی پشتیبانی می‌کند، اما اکنون این برنامه در حال آزمایش قابلیتی است که ساختمان‌های سه‌بعدی را حتی هنگام ناوبری در اپلیکیشن اصلی و هم‌چنین در اندروید اتو نشان دهد.

ساختمان‌های سه‌بعدی در «گوگل مپ» (Google Maps) به‌طور پیش‌فرض ظاهر نمی‌شوند، بلکه کاربر می‌تواند با استفاده از لایه‌ی «سه‌بعدی» (۳D) آن را فعال کند. در این لایه، ساختمان‌ها با یک طرح سه‌بعدی نمایش داده می‌شوند. با این حال از زمان راه‌اندازی، این نمای سه بعدی در بخش ناوبری فعال نشده بود. حالا به نظر می‌رسد که گوگل قصد تغییر آن را دارد.

لایه سه بعدی ناوبری (نویگیشن) گوگل
نمای سه بعدی در حالت ناوبری گوگل مپ (۹to5Google)

برای برخی از کاربران اندروید و iOS اپلیکیشن گوگل مپ شروع به نشان دادن ساختمان‌های سه‌بعدی در هنگام مسیریابی کرده است. این حالت در صورتی است که کاربر پیش از شروع ناوبری، لایه‌ی سه‌بعدی را روی نقشه فعال کرده باشد. این تغییر هم‌اکنون در مرحله‌ی آزمایشی است و به نظر می‌رسد که به تدریج برای همه‌ی کاربران فعال شود.

به گزارش ۹تا۵گوگل هم‌چنین برخی از کاربران گزارش داده‌اند که این نمای سه‌بعدی هنگام رانندگی، در «اندروید اتو» (Android Auto) رابط کاربری نقشه برای خودروهای دارای سیستم سرگرمی و اطلاع‌رسانی مرکزی هم فعال شده است.

ناوبر سه بعدی گوگل مپ
ناوبری با ساختمان‌های سه‌بعدی در اندروید اتو

هنگام نمایش، ساختمان‌های سه‌بعدی به صورت نسبتا شفاف دیده می‌شوند تا مانع نمایش نام خیابان‌ها نباشند. گفتنی است طراحی سه‌بعدی ساختمان‌ها در حال حاضر و از چندین سال گذشته، در اختیار کاربران نیست و فقط توسط خود گوگل انجام می‌شود.

لایه سه بعدی ناوبری (نویگیشن) گوگل
نمای سه بعدی در ناوبری اپلیکیشن گوگل مپ در ایران (Iran Local Guides)

در حالی که پیش از این محدودیت، برخی از ساختمان‌های ایران هم به درستی توسط کاربران قدیمی ترسیم شده است اما پس از آن بسیاری از ساختمان‌ها توسط هوش مصنوعی گوگل رسم شده‌اند و هنوز برای بسیاری از آن‌ها در نقشه‌ی گوگل ایران ارتفاع تعریف نشده است و بدین ترتیب حتی با این ویژگی تازه، به صورت سه‌بعدی دیده نخواهند شد.

5/5 - (2 امتیاز)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.