جست‌وجوی گوگل مپ برای انجام کارهای خاص به کمک کاربران می‌آید

گوگل ویژگی آزمایشی جدیدی را با عنوان «کشف با عکس‌ها» در جست‌وجوی اپلیکیشن مپ معرفی کرده است که با کمک آن کاربران می‌توانند به جای جست‌وجوی یک مکان مشخص، کارهای خاصی را که قرار است انجام دهند جست‌وجو کنند تا هوش مصنوعی بر پایه‌ی انواع عکس موجود در مکان‌های مختلف، مرتبط‌ترین گزینه‌ها را پیشنهاد دهد.

گاهی اوقات دقیقا می‌دانید که می‌خواهید چه کاری انجام دهید، اما مطمئن نیستید که برای انجام آن باید به کجا بروید. اکنون اما به گفته‌ی گوگل، جست‌وجو در گوگل مپ در حال تکامل است تا به پرسش‌های بیش‌تری پاسخ بدهد و به شما کمک کند تا کارهایی را که باید انجام دهید، کشف کنید و به روشی کاملا تازه مکان‌های الهام‌بخش را پیدا کنید.

جست و جوی کارهای خاص در گوگل مپ بر اساس هوش مصنوعی

از این پس وقتی در «گوگل مپ» (Google Maps) دنبال چیزهای خاصی مانند بهترین مکان برای یافتن «لاته آرت با طرح حیوان» یا «عکاسی از کدو تنبل با سگ» هستید، ضمن نتایج دیگر می‌توانید بخش «کشف با عکس‌ها» (Discover thruogh photos) را ببینید. در این بخش نتایج عکس از آن‌چه به دنبالش هستید، دریافت خواهید کرد.

این نتایج بر اساس تجزیه‌وتحلیل میلیاردها عکس به اشتراک گذاشته شده توسط کاربران نقشه‌ی گوگل فراهم شده است که همه با کمک هوش مصنوعی و مدل‌های پیشرفته‌ی پردازش تصویر اجرایی شده‌اند. با این فهرست دیداری از مکان‌ها، می‌توانید نقاط جدیدی را پیدا کنید که دقیقا با آن‌چه که شما به دنبالش هستید، مطابقت دارد.

کافی است در نتایج پیمایش کنید و برای کسب اطلاعات بیش‌تر روی عکس ضربه بزنید و مکان را بیش‌تر بکاوید. این روش جدید برای جست‌وجو در گوگل مپ از این هفته در فرانسه، آلمان، ژاپن، بریتانیا و آمریکا آغاز می‌شود و به مرور زمان به کشورهای بیشتری گسترش پیدا خواهد کرد. به جز دیدن فهرست نتایج این امکان وجود دارد که نقشه‌ی آن‌ها را همراه با عکس‌های مرتبط مشاهده کنید.

هم‌چنین طبق اعلام گوگل برای زمان‌هایی که هیچ ایده‌ای ندارید و نمی‌دانید چه کاری باید انجام دهید، مانند هنگامی که کاملا بدون پیش‌بینی یک تعطیلات ناگهانی پیش می‌آید، به زودی نتایج جست‌جو را به شکل سازمان‌یافته‌تری مشاهده خواهید کرد، تا ایده‌هایی متناسب با احوال خودتان دریافت کنید. این جست‌وجوی سازمان‌دهی شده نتایجی را در دسته‌بندی‌های مخلتلف پیشنهاد می‌دهد تا بر اساس موضوع مورد علاقه تصمیم بگیرید.

کارهایی برای انجام در گوگل مپ زمانی که ایده ای ندارید

بنابراین برای مثال اگر در توکیو هستید، می‌توانید «کارهایی برای انجام» (things to do) را جست‌وجو کنید تا پیشنهادهای مکان در زمینه‌های موضوعی مختلف مانند «انیمه»، «شکوفه‌های گیلاس» یا «نمایشگاه‌های هنری» را ببینید. برای دیدن جزئیات بیش‌تر می‌توانید هر یک از مکان‌های مورد علاقه‌تان را از فهرست انتخاب کنید و یا گزینه‌های پیشنهادی را در فهرستی ذخیره و بعدا بررسی کنید. این نتایج موضوعی برای فعالیت‌های مختلف از هفته‌ی آینده برای کاربران اندروید و iOS در دسترس خواهد بود.

گفتنی است این ویژگی‌های تازه به صورت تدریجی برای کاربران جهان عرضه می‌شوند و نباید انتظار فعال شدن آن‌ها را برای همه جا به صورت یکسان داشت.

نگاره‌ی رویه: کاربری مشغول کار با گوشی و جست‌وجوی کارهایی برای انجام در گوگل مپ
اعتبار: Svetlanasokolova, Freepik

منابع: Seround Table, Search Engine Journal

به این مطلب امتیاز بدهید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.