عرضه‌ی نمای فراگیر برای مسیریابی در گوگل مپ آغاز شد

در سال‌های گذشته، گوگل مپ ویژگی‌های تازه‌ای را برای تغییر شیوه‌ی تعامل مردم با جهان معرفی کرده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به مسیریابی سازگار با محیط زیست و نمای زنده هنگام پیاده‌روی اشاره کرد و حالا گوگل با بهره‌گیری از قدرت هوش مصنوعی، به‌روزرسانی‌های بیشتری را برای برنامه‌ریزی بهتر سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری معرفی کرده است که «نمای فراگیر» (Immersive View) یکی از آن‌ها خواهد بود.

به گفته‌ی گوگل، برنامه‌ی نقشه که هر روز بیش از ۲۰ میلیارد مسیریابی را پشتیبانی می‌کند، اکنون با استفاده از هوش مصنوعی قصد دارد شیوه‌ی برنامه‌ریزی سفرها خود را تغییر دهد تا کاربران بتوانند پیش از رفتن به یک مکان، تجسم تمام مسیر را پیش روی خود داشته باشند. ویژگی «نمای فراگیر» برای مسیریابی در کنفرانس I/O امسال رونمایی شد و اکنون در دسترس کاربران قرار گرفته است. بدین ترتیب از این هفته برای مسیرها در آمستردام، بارسلونا، دوبلین، فلورانس، لاس‌وگاس، لندن، لس‌آنجلس، میامی، نیویورک، پاریس، سانفرانسیسکو، سن خوزه، سیاتل، توکیو و ونیز در اندروید و iOS در دسترس خواهد بود.

این ویژگی برای هر سه حالت مسیریابی خودرو، دوچرخه و پیاده فعال شده است. برای نمونه اگر بخواهید در امتداد مسیر آب، تا کاخ هنرهای زیبا در سانفرانسیسکو دوچرخه‌سواری کنید، فقط جهت دوچرخه‌سواری را تعیین می‌کنید و سپس روی پیش‌نمایش «نمای فراگیر» ضربه می‌زنید تا مسیر خود را از ابتدا تا انتها در یک نمای چشم‌نواز و چند بعدی مشاهده کنید. هر قسمت مسیر به شیوه‌ای دیده می‌شود که گویی همان‌جا هستید. علاوه بر این دستورالعمل‌های دقیق و دیداری گام‌به‌گام هم در کنار نوار لغزنده‌ی زمان، برای برنامه‌ریزی سفر همراه با اطلاعات سودمندی مانند ترافیک شبیه‌سازی شده و شرایط آب‌وهوایی، قابل استفاده است.

نمای فراگیر Immersive View گوگل مپس

برای استفاده از این ویژگی در مناطقی که در دسترس است، کاربران باید هنگام مشاهده‌ی نمای کلی مسیریابی در اپ گوگل مپ، از پایین صفحه گزینه‌ی نمای فراگیر را انتخاب کنند. شبیه‌سازی ویژگی‌های ترافیکی و آب‌وهوا هم بر اساس تازه‌ترین داده‌های وضعیت و محدودیت‌های ترافیکی و پیش‌بینی‌های هواشناسی صورت می‌گیرد.

گوگل اعلام کرده است که علاوه بر کاربران، توسعه‌دهندگان وب‌سایت و اپلیکیشن هم از این هفته می‌توانند با استفاده از پلتفرم گوگل مپ، کاشی‌های سه‌بعدی فوتورئالیستی ایجاد کنند و تجربه‌ی همه‌جانبه‌ای در اختیار کاربران قرار دهند.

به گفته‌ی این شرکت همه‌ی این ویژگی‌های تازه بر پایه‌ی داده‌های جمع‌آوری شده تحت پروژه‌ی نمای فراگیر صورت می‌گیرد؛ پروژه‌ای که از هوش مصنوعی برای ترکیب میلیاردها تصویر نمای خیابان و تصاویر هوایی بهره می‌برد تا جهان واقعی را آن‌طور که هست به تصویر بکشد و پیش از رفتن به هر جایی، برای مثال رستوران یا جاذبه‌ی گردشگری، بدانید که وضعیت مسیر رسیدن به آن چگونه است.

نگاره‌ی رویه: نمای فراگیر هنگام مسیریابی در گوگل مپ
اعتبار: CNet

منابع: CNet, CNBC

5/5 - (1 امتیاز)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.