نمایش وضعیت آب‌وهوا سرانجام در گوگل مپ اندروید هم فعال می‌شود

یکی از ویژگی‌هایی که از چندین سال پیش در اپلیکشین گوگل مپ نسخه‌ی iOS فراهم بود، اکنون قرار است به نسخه‌ی اندروید هم راه پیدا کند تا کاربران بتوانند وضعیت آب‌وهوا را در هر منطقه ببینند.

گوگل اغلب ویژگی‌های تازه‌ای را برای برنامه‌های مختلف مانند مپ ارائه می‌دهد اما سرعت راه‌اندازی این به‌روزرسانی‌ها بسته به سیستم عامل می‌تواند متفاوت باشد. برای نمونه گزینه‌ی نمایش آب‌وهوا در گوگل مپ سال‌هاست که برای نسخه‌ی وب و iOS وجود دارد اما کاربران اندروید تا کنون به آن دسترسی نداشته‌اند. حالا این روند قرار است تغییر کند.

طبق رابط کاربری تازه‌ای که برخی کاربران آن را تجربه می‌کنند، اسکرین‌شات‌هایی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است که ویژگی جدید گوگل مپ برای اندروید را نشان می‌دهد و با آن می‌توان اطلاعات آب‌وهوای لحظه‌ای را بر اساس مکان مشاهده شده در نقشه بررسی کرد. وضعیت آب‌وهوا به صورت یک بخش دیگر در چرخ دکمه‌های جست‌وجو ظاهر می‌شود و با ضربه زدن روی آن پنجره‌ی تازه‌ای به نمایش در می‌آید که کیفیت هوای مکان و هم‌چنین پیش‌بینی آب‌وهوا را برای چند ساعت آینده نمایش می‌دهد.

ویژگی جدید وضعیت آب‌وهوا در گوگل مپ اندروید
ویژگی جدید وضعیت آب‌وهوا در گوگل مپ اندروید
اعتبار: Google News Telegram

در حالی که ممکن است زمان زیادی طول کشیده باشد تا این گزینه برای اندروید عرضه شود، اما به نظر می‌رسد که گوگل اکنون بیش‌تر از همیشه برای ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های آب‌وهوا در همه‌ی دستگاه‌ها، صرف نظر از سیستم عامل، سرمایه‌گذاری کرده است. برای نمونه رابط کاربری آب‌و‌هوا در برنامه‌ی گوگل با «متریال یو» (Material You) در اولین تبلت پیکسل در ژوئن ۲۰۲۳ بازطراحی شد اکنون در حال ارائه به همه‌ی دستگاه‌های پیکسل است. این شرکت همچنین داده‌های سیستم‌های سنچش MRMS و HRRR اداره‌ی ملی اقیانوسی و جوی آمریکا را برای دقت بیش‌تر وضعیت آب‌وهوا در برنامه‌ی خود لحاظ کرده است.

شاید نداشتن دسترسی فوری به داده‌های آب‌وهوا مشکل چندان بزرگی به نظر نرسد اما بسیاری از مردم برای جلوگیری از وضعیت سخت آب‌وهوایی و مقابله با بلاهای طبیعی به این اطلاعات تکیه می‌کنند، بدین ترتیب گنجاندن این اطلاعات در مهم‌ترین برنامه‌ی ناوبری و سفر، یعنی گوگل مپ، جوامع مختلف را ایمن‌تر می‌کند. هرچند این یک اقدام مثبت به شمار می‌رود اما به گفته‌ی برخی کارشناسان هنوز نیاز به ساده‌سازی دسترسی به چنین امکاناتی از جمله در اپلیکیشن‌های مختلف است.

گفتنی است ویژگی جدید هنوز در آغاز عرضه به کاربران است و انتظار می‌رود که در ماه‌های آینده برای همه‌ی کاربران اندروید فعال شود.

منبع: Android Police

به این مطلب امتیاز بدهید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.