انجمن راهنماهای محلی گوگل در ایران فقط یکی است!

با توجه به اینکه مدتی است برخی سوء استفاده‌ها تحت نام انجمن راهنمایان محلی ایران صورت می‌گیرد و کاربرانی تازه‌کار تحت نام لوکال گاید گوگل به فعالیت‌هایی خلاف قواعد نقشه می‌پردازند، لازم دیدیم به بیان چند نکته بپردازیم. در همین ابتدا هم تأکید می‌کنیم که انجمن راهنمایان محلی گوگل در ایران فقط و فقط یکی است و دقیق‌ترین مرجع فارسی برای نقشه گوگل (گوگل مپ) محسوب می‌شود.

برنامه‌ی لوکال گاید چیست؟

همان‌طور که در بخش راهنمای جامع گوگل مپ توضیح داده شده است، «برنامه‌ی راهنماهای محلی گوگل» (Google Local Guides Program) یکی از برنامه‌های جانبی گوگل است که بر پایه‌ی گوگل مپ فعالیت می‌کند و در آن کاربران سراسر جهان به توصیف مکان‌هایی که می‌شناسند می‌پردازند تا دیگران را بهتر به مقصدهای دلخواهشان راهنمایی کنند.

پروژه‌ی راهنمایان محلی گوگل یک برنامه‌ی کاملا داوطلبانه و عام‌المنفعه است و کاربران از این راه هیچ درآمدی ندارند و نمی‌توانند داشته باشند. کاربران هنگام عضویت در برنامه‌ی لوکال گاید، این موضوع را می‌پذیرند و باید به آن پایبند باشند.

انجمن لوکال گاید گوگل در ایران چیست؟

انجمن لوکال گاید یا راهنمایان محلی گوگل در ایران، گروهی است که از کاربران خوب نقشه تشکیل شده است تا در کنار هم به بهبود نقشه‌های گوگل برای کمک به جامعه از طریق این ابزار مهم جهانی، فعالیت داشته باشند.

این انجمن مثل همه‌ی انجمن‌های دیگر در سراسر جهان، به طور مستقل از شرکت گوگل فعالیت می‌کند اما در آغاز فعالیت انجمن‌های محلی جهان، انجمن ایران هم در فهرست انجمن‌های تحت پشتیبانی غیررسمی گوگل قرار گرفت. بستر اصلی این انجمن‌ها گوگل پلاس بود و همان‌طور که در پست‌های نخست وب‌سایت انجمن راهنمایان محلی گوگل در ایران هم دیده می‌شود، ما کاربران را به حضور در گوگل پلاس تشویق می‌کردیم.

هرچند گوگل پس از توقف فعالیت گوگل پلاس، با تغییرات در انجمن جهانی تلاش کرد همه‌ی افراد با هر ملیت و زبان را گرد هم بیاورد و به همین دلیل برنامه‌ی پشتیبانی از انجمن‌های جهانی و جلسات آنلاین با مدیران انجمن‌ها را طی اطلاعیه‌ای متوقف کرد اما هم‌چنان ارتباط با مدیران را حفظ کرده و از فعالیت انجمن‌های محلی از جمله انجمن راهنمایان محلی ایران استقبال می‌کند.

گروه لوکال گایدهای ایران از کاربران قدیمی و جدید گوگل مپ تشکیل شده است. مدیران انجمن از سال‌های اولیه‌ای که شرکت گوگل، گوگل مپ را راه‌اندازی کرد به مشارکت در آن و تکمیل نقشه‌ی ایران عزیز مشغولند و حالا با برنامه‌ی راهنمایان محلی که به نوعی شبکه‌ی اجتماعی بر پایه‌ی نقشه محسوب می‌شود، تلاش می‌کنند کاربران بیشتری را با شیوه‌ی مشارکت صحیح در نقشه آشنا کنند.

چرا از نام انجمن و گروه لوکال گاید سوء استفاده می‌شود؟

مانند هر فعالیت دیگری، در زمینه‌ی فعالیت در برنامه‌ی راهنمایان محلی گوگل هم افراد نادرستی وجود دارند که به فعالیت صحیح علاقه ندارند و بر پایه‌ی اهداف شخصی خود مشغول کارهای مختلف هستند. بنابراین الزاما همه‌ی افراد فعال در برنامه‌ی راهنمایان محلی درستکار نیستند.

به ویژه با توجه به فعال نبودن سرویس کسب‌وکار گوگل در ایران، برخی افراد از این موضوع و ناآگاهی مردم سوء استفاده و سعی می‌کنند تحت عناوینی مانند «لوکال گالد»، «تأیید شده گوگل»، «کارشناس خبره گوگل» و … به دنبال منافع مادی خود باشند. حال آن‌که برنامه‌ی راهنمایان محلی گوگل کاملا داوطلبانه است و هیچ سود مادی ندارد.

علاوه بر این، از دیگر آسیب‌های ایجاد شده توسط این افراد این است که با قوانین دقیق نقشه و گوگل آشنایی ندارند و بنابراین باعث ترویج رفتار غلط در نقشه و در نتیجه خرابکاری‌های گسترده‌ای می‌شوند که در نهایت به گمراه کردن کاربران نقشه می‌انجامد.

آیا جلوی فعالیت‌های نادرست گرفته می‌شود؟

بله. فعالیت‌های نادرست در نقشه‌ی گوگل و با نام گوگل مپ هیچ وقت همیشگی نبوده‌اند و نخواهند بود. گوگل پیوسته با فعالیت‌های خلاف قواعد نقشه برخورد و حساب کاربران خاطی را مسدود می‌کند.

به همین دلیل هم هست که همیشه توصیه می‌کنیم آموزش‌های خود را از طریق انجمن راهنمایان محلی ایران دریافت کنید تا کاربر دقیقی باشید و با خطر مسدود شدن حساب مواجه نشوید.

انجمن راهنما محلی (لوکال گاید) گوگل ایران

راه‌های ارتباطی با انجمن راهنمایان محلی گوگل در ایران چیست؟

وب‌سایت انجمن راهنمایان محلی گوگل در ایران با همین نشانی LocalGuides.ir در دسترس است. علاوه بر این تلاش کرده‌ایم در بسترهای اجتماعی مختلف هم حضور داشته باشیم که نشانی آن‌ها به شرح زیر است:

اینستاگرام با آیدی IranLocalGuides

توییتر با آیدی IranLocalGuides

تلگرام با آیدی LocalGuides_ir

تردز با آیدی IranLocalGuides

فیس‌بوک با آیدی IranLocalGuides

یوتیوب با آیدی IranLocalGuides

آپارات با آیدی IranLocalGuides

ما بیش‌تر در اینستاگرام، توییتر و وب‌سایت گروه لوکال گاید ایران مشغولیم. اگر کاربر عمومی نقشه‌ی گوگل هستید و پیوسته در نقشه مشارکت ندارید، با مراجعه به این آدرس های گفته شده، می‌توانید در جریان تغییرات نقشه و مهم‌ترین رویدادها و البته نشست‌ها و دورهمی‌های راهنماهای محلی در ایران باشید.

اما اگر کاربر فعالی در نقشه هستید و البته حس می‌کنید مشارکت شما سازنده و مثبت است، می‌توانید در گروه تلگرام انجمن راهنمایان محلی ایران هم همراه قدیمی‌ترین کاربران باشید تا کنار هم بیش‌تر از نقشه و راهکارهای آن بیاموزیم و با کمک‌هایمان برای جامعه سودمندتر باشیم. برای پیوستن کافی است طبق این شیوه‌نامه عمل کنید و همراه شوید.

نگاره‌ی رویه از: Freepik
5/5 - (6 امتیاز)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.