طراحی نمادهای نقاط گردشگری گوگل مپ به ایران هم رسید

طراحی نمادهای نقاط گردشگری که از سال گذشته به‌تدریج روی گوگل مپ قرار گرفته‌اند، اکنون چند هفته‌ای هست که به ایران هم رسیده است و برخی نقاط گردشگری تهران توسط گوگل دارای نمادی با طراحی ویژه شده‌اند.

به نوشته‌ی اندروید پلیس، گوگل مپ (Google Maps) یکی از ابزارهای کاربردی برای سفر است که به گردشگران کمک می‌کند هنگام بازدید از یک منطقه به مهم‌ترین نقاط دیدنی آن سر بزنند. اما این نقاط گردشگری مهم گاهی در میان انبوه مکان‌هایی که روی نقشه دیده می‌شود، از دید کاربران پنهان می‌ماند.

گوگل اقدامات زیادی برای بهبود این شرایط انجام داده است. برای نمونه می‌توان به بخش «مکان‌های نمادین» (Iconic Places) روی شهرها یا بخش «درباره» (About) در مشخصات نقاط گردشگری اشاره کرد. اما از اواخر سال گذشته ویژگی تازه‌ای هم به نقشه افزوده شده که طراحی نمادهای اختصاصی برای جاهای دیدنی و گردشگری است.

حالا این طراحی‌های گوگل چند هفته‌ای هست که بر روی نقشه‌ی ایران هم دیده می‌شود. در حال حاضر طراحی اختصاصی نشان برای مجموعه‌ی میراث جهانی «کاخ گلستان»، «برج آزادی»، «عمارت مسعودیه» و «برج میلاد» انجام شده است و در آینده شهرها و نقاط گردشگری بیش‌تری را هم دربر می‌گیرد.

نشان ویژه‌ی برج میلاد روی نقشه‌ی گوگل
نشان ویژه‌ی برج میلاد روی نقشه‌ی گوگل
Credit: Google

این طراحی در حالی برای تهران انجام شده است که هنوز برای بسیاری از شهرهای جهان قرار نگرفته است. برای نمونه «تاج محل» در هند هنوز نشان اختصاصی ندارد. به گفته‌ی گوگل این ویژگی موجب دسترسی بهتر کاربران به جاهای مهم گردشگری و دیدنی شهرها می‌شود. علاوه بر اینکه طراحی نمادهای ویژه گامی در جهت استفاده‌ی بهتر از ویژگی «نمای زنده» (Live View) گوگل مپ (که در ایران دردسترس نیست) هم هست.

نمایی از نشان‌های ویژه‌ی نقاط گردشگری مادرید در گوگل مپ
نمایی از نشان‌های ویژه‌ی نقاط گردشگری مادرید در گوگل مپ
Credit: Google

این نمادهای ویژه‌ی نقاط گردشگری که در ابتدا فقط برای اندروید فعال بود، پس از مدتی به iOS هم رسید و اکنون در نسخه‌ی وب گوگل مپ هم در دسترس قرار گرفته است. گوگل در ماه‌های گذشته ویژگی‌های تازه‌ی دیگری مانند قابلیت فالو کردن کاربران هم به نقشه آورده بود.

به این مطلب امتیاز بدهید

1 پاسخ در “طراحی نمادهای نقاط گردشگری گوگل مپ به ایران هم رسید”

  • برهم فایقی
    ۲۶ دی ۱۴۰۲ در ۱۰:۵۱ ق.ظ

    عالی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.