تکمیل اطلاعات مکان‌های مرتبط با آغاز ماه رمضان

ماه رمضان رویداد مهمی برای مردم کشورهای اسلامی است. یک جشن الهی که بسیاری از مسلمانان را به خود مشغول می‌کند و رفتارها و حال و هوای متناسب با خودش را دارد.

برای راهنمایان محلی نیز نزدیکی به ماه مبارک رمضان فرصتی است که از طریق مشارکت بیش‌تر در نقشه و تکمیل اطلاعات مکان‌های مرتبط با ماه رمضان، به روزه داران اجرای فرایض این ماه و برگزاری بهتر مراسم کمک کنند.

در ایران این ماه از ۶ خرداد آغاز می‌شود و تا ۴ تیر ادامه دارد و پس از آن نیز عید فطر بدرقه‌ی ماه می‌شود.

انجمن راهنمایان محلی ایران در گوگل و ماه مبارک رمضان

در هر کشوری ماه رمضان با توجه به فرهنگ و آداب و رسوم آن کشور حال و هوای خاصی دارد اما چیزهایی هم در این ماه مشترک است. این که مسلمانان در زمان حضور خورشید از چیزهایی که روزه را باطل می کند پرهیز می‌کنند و این‌که این ماه پر از خوراکی‌های خوشمزه و دید و بازدیدها و دورهمی های دلنشین است.

ساعاتی پیش از افطار ترافیک به اوج خود می‌رسد که استفاده از نقشه در این زمان می‌تواند خیلی سودمند باشد. هم‌چنین بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌ها در این ماه خدمات و پذیرایی ویژه ارائه می‌کنند و مردم نیز تمایل زیادی به صرف افطار و شام در این نقاط دارند. به این ترتیب گشتی در نقشه و یافتن نزدیک‌ترین مکان‌ها برای ساعتی استراحت و خوردن می‌تواند خیلی مناسب باشد.

شیرینی فروشی‌ها نیز در این ماه حال و هوای ویژه‌ای دارند. زولبیا و بامیه، گوش فیل، پشمک و شیرینی‌های دیگر همه جمعیت زیادی را به فروشگاه‌های مرتبط می‌کشاند تا مقدمات جشن رمضان را آماده کنند.

راهنمایان محلی نیز می‌توانند به برگزاری بهتر این ماه کمک کنند، اما چگونه؟

  • مکان‌های مذهبی مانند مسجد و حسینیه یا مکان‌های خرید روزانه مانند سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها و نیز خودپردازهایی را که بر روی نقشه نیستند با اطلاعات درست و دقیق بیفزایید.
  • شماره تلفن و وب‌سایت مساجد و مکان‌های مذهبی را تکمیل کنید. توجه کنید که حتما شماره تلفن ثابت و متعلق به خود مکان باشد.
  • برای مکان‌هایی که در ماه رمضان می‌روید بر روی نقشه عکس و دیدگاه حرفه‌ای اضافه کنید.
  • با اپلیکیشن گوشی، فهرست دلخواه از مکان‌هایی که فکر می‌کنید بهتر هستند تهیه کنید و با دوستان و آشنایان و دیگر افراد به اشتراک بگذارید.
  • همیشه وضعیت ترافیکی را بر روی نقشه بررسی کنید تا مناسب‌ترین راه را برگزینید.

در کنار هم به برگزاری جشن بزرگ رمضان کمک کنیم.

به این مطلب امتیاز بدهید

4 پاسخ ها به “تکمیل اطلاعات مکان‌های مرتبط با آغاز ماه رمضان”

  • ۴ خرداد ۱۳۹۶ در ۸:۵۸ ب.ظ

    با سلام
    بسیار جامع بیان کردید. در قسمتى که فرمودید دیدگاه حرفه اى و عکس اضافه کنید، به نظرم یکى از معظلات این روزهاست، برخى از کاربران فقط براى رتبه گرفتن اطلاعات تک کلمه اى براى اماکن به کار میبرند. این موضوع از نظر من خوب نیست، بلکه باید به عنوان یک کارشناس نظر منطقى، حرفه اى و به دور از تعصبات متن کامل نوشته شود.
    ممنونم

    • مدیریت
      ۵ خرداد ۱۳۹۶ در ۱۰:۲۳ ق.ظ

      سلام، خیلی ممنون ? خوشبختانه کاربران بسیار خوبی مثل شما هم هستند که دیدگاه های کاملا سازنده ای دارند. ضمن تشکر از شما؛ اگر به کاربری با دیدگاه‌های غیرمنطقی که فقط برای افزایش امتیاز یا فقط با هدف تبلیغاتی انجام شده، برخورد کردید حتما پروفایل کاربری وی را به صورت خصوصی به ایمیل انجمن راهنمایان محلی ایران ارسال کنید یا در شبکه‌های اجتماعی انجمن، به صورت خصوصی اطلاع دهید. ممنون

    • ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ در ۶:۲۴ ق.ظ

      جای نگرانی نیست. افرادی که به نظر مشتری اهمیت می‌دهند هرگز با تک جمله و تک کلمه ترغیب نخواهند شد. اون ها داستان لازم دارند. در ضمن وقتی من ِ کاربر می‌بینم در یک مکان نظری نوشته شده و نویسنده ی اون نظر کلا ۱ یا ۲ تا نظر نوشته متوجه می شم که نظر سفارشی است و ارزش و اعتبار ندارد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.