دومین گردهمایی تهران برگزار شد

دومین گردهمایی راهنمایان محلی در تهران در محیطی سبز و تاریخی برگزار شد.

در روز جهانی موزه‌ها تعدادی از راهنمایان محلی ایران بار دیگر در تهران گرد هم آمدند تا از نقشه و شیوه‌ی بهتر مشارکت در آن سخن بگویند.

کاخ نیاوران که به عنوان محل گردهمایی انتخاب شده بود، ۲۸ اردی‌بهشت میزبان جمعیت زیادی از مردم و گردشگران بود و اعضای انجمن راهنمایان محلی نیز این فرصت را یافتند که به طور رایگان از باغ و موزه‌ها دیدن کنند.

گردهمایی طبق وعده ساعت ۱۶ در جلوی درب اصلی مجموعه‌ی نیاوران آغاز شد و اعضای انجمن سپس به سمت داخل حرکت کردند و به جمعیت بازدید کننده پیوستند. با ورود به باغ به سمت کوشک احمد شاهی حرکت کردند و ضمن گرفتن عکس، گردهمایی را به طور زنده در اینستاگرام پخش کردند.

دومین گردهمایی راهنمایان محلی در تهران

ضمن حرکت به سمت داخل کوشک احمدشاهی، دوستان دیگری نیز که به علت شلوغی مسیر کمی با تاخیر رسیده بودند به جمع پیوستند و از بنای تاریخی و تصاویر تاریخی موجود در کوشک احمدشاهی دیدن کردند. در ادامه‌ی مسیر از محوطه‌ی کاخ صاحبقرانیه باز دید به عمل آمد و در این محوطه تصاویر ۳۶۰ نیز از گردهمایی تهیه شد.

دیدن برنامه‌ی موسیقی و رقص سنتی که به مناسبت روز جهانی موزه‌ها ترتیب داده شده بود بخش دیگری از برنامه بود که به طور زنده نیز در اینستاگرام پخش شد و کاربران خارجی نیز به آن علاقه نشان دادند. سپس بازدید از کاخ اختصاصی نیاوران یا کاخ سفید انجام شد و در طی این بازدید به پرسش کارکنان کاخ نیز درباره‌ی برنامه‌ی راهنمایان محلی پاسخ داده شد.

دومین گردهمایی راهنمایان محلی در تهران

پس از پایان بازدید راهنمایان محلی ایران به منظور گپ و گفت پیرامون نقشه به محوطه‌ی بیرونی و میدان نیاوران که تعدادی کافه و رستوران وجود دارد رفتند و ضمن صرف خوراکی و نوشیدنی، به توضیحاتی در خصوص نقشه پرداختند. شیوه‌ی رای‌دهی و گذاشتن دیدگاه درست در نقشه، شیوه‌ی قرار دادن نام درست بر روی یک مکان، شیوه‌ی ویرایش مسیر و اصلاح دسته‌بندی‌های نادرست از موارد مطرح شده در این نشست بود.

با غروب خورشید زمان گردهمایی نیز رفته رفته به پایان رسید و کاربران نقشه به امید همکاری‌های بیش‌تر در جهت اصلاح نقشه با یک‌دیگر خداحافظی کردند.

به این مطلب امتیاز بدهید

1 پاسخ در “دومین گردهمایی تهران برگزار شد”

  • ۸ خرداد ۱۳۹۶ در ۶:۱۰ ب.ظ

    سلام
    خیلی ممنون بابت اشتراک.
    به امید برپایی مجدد این گونه گردهمایی ها در سایر نقاط ایران.
    اگر امکانش هست لینکی به تصاویر ۳۶۰ تهیه شده به اشتراک بگذارید.
    ارادتمند
    احسان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.