امکان ویرایش مستقیم خیابان‌ها دوباره به نقشه‌ی گوگل می‌آید

در کنار هوش مصنوعی، اکنون گوگل از فعال شدن دوباره‌ی قابلیت طراحی و ویرایش خیابان‌ها در نسخه‌ی وب گوگل مپ خبر داده است. موضوعی که می‌تواند موجب به‌روزرسانی سریع‌تر نقشه شود.

پس از بسته شدن پروژه‌ی «مپ میکر» (Map Maker) گوگل بسیاری از کاربران فعال در آن از ادامه‌ی فعالید در نقشه دست کشیدند و جمعیت بیش‌تری هم از امکان دشوار تغییر خیابان‌ها و به‌روزرسانی کند نقشه ناراضی بودند. به تدریج اما گوگل امکاناتی را برای گزارش نقص جاده‌ها فراهم کرد اما باز هم کافی نبود.

اکنون گوگل از بازگرداندن امکان طراحی مستقیم مسیرها در نقشه خبر می‌دهد. طی ماه‌های آینده به‌تدریج ویژگی «ویرایش جاده» (Road Editing) در نسخه‌ی وب گوگل مپ فعال خواهد شد و کاربران به کمک آن می‌توانند به صورت مستقیم جاده‌های تازه را طراحی کنند، تغییرات خیابان‌ها را انجام دهند و اصلاح نام خیابان‌ها را سریع‌تر گزارش کنند.

به نوشته‌ی گوگل بلاگ، با توجه به نیاز به دقت بالا در طراحی، ویرایش‌های انجام شده با کمک این ابزار ابتدا توسط گوگل بررسی و اصلاح می‌شود و سپس تا یک هفته بعد بر روی نقشه قرار می‌گیرد.

این ویژگی قرار است طی ماه‌های آینده در ۸۰ کشور جهان دردسترس باشد و بدین ترتیب ۴ سال پس از بسته شدن مپ میکر (که در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۱۷ انجام شد) کاربران علاقه‌مند می‌توانند دوباره در تکمیل بستر نقشه با داده‌های صحیح مشارکت داشته باشند.

به‌ویژه با فعال شدن قابلیت مسیریابی گام به گام در ایران، اکنون طراحی دقیق نقشه از اهمیت بالایی برخوردار است و امکان ویرایش خیابان‌ها با نظارت گوگل و در کنار هوش مصنوعی به مسیریابی بهتر هم کمک خواهد کرد.

شما هم اگر تجربه‌ای از کار با مپ‌میکر دارید، با ما در میان بگذارید و اگر مشتاق مشارکت بهتر و بیش‌تر هستید با ما در انجمن راهنمایان محلی گوگل در ایران همراه شوید.

نگاره‌ی رویه: طرحی از روش اولیه‌ی گزارش غیرمستقیم نقص مسیرها در گوگل مپ
اعتبار:

4.5/5 - (15 امتیاز)

6 پاسخ ها به “امکان ویرایش مستقیم خیابان‌ها دوباره به نقشه‌ی گوگل می‌آید”

  • محمدمردانی
    ۲۸ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۹ ق.ظ

    باسلام درارومیه درخیابان مافی (دستغیب)
    خیابان وصال اشتباها وحدت نوشته شده است موقعی که از طرف مافی به طرف خیابان محراب می رویم یعنی خیابان بین مافی و محراب اسمش خیابان وصال هست شهرداری هم یک تابلوی بزرگ زده هست
    لطفا اصلاح کنید

    • رضا مطلق
      ۸ تیر ۱۴۰۱ در ۵:۱۶ ب.ظ

      سلام در خیابان ها جهت ورود خیابان اشتباه است معمولاً ورود ممنوع ها درست هستند ولی آنهایی که ورود بهشون آزاده ثبت نشده میخواستم بدونم اگر بخوام در لحظه توی محل محل اطلاع بدم باید چه کاری انجام بدم آیا امکان ویرایش طرف من هست یعنی به طوری هست که به سادگی من بتونم ثبت کنم

      • مدیریت
        ۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۶:۵۹ ب.ظ

        امکان ویرایش مستقیم نیست و باید تحت روند بررسی قرار بگیرد. امکان گزارش مستقیم با استفاده از گزینه‌ی ارسال بازخورد در دستگاه همراه وجود دارد. دقت کنید جهت خیابان توسط هوش مصنوعی تعیین می‌شود و کاربر فقط می‌تواند اعلام کند که خیابان یک جهته است یا دو جهته و راست به چپ بودن خیابان یا برعکس را هوش مصنوعی تعیین می‌کند.

  • محمداحمدوند
    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۶ ق.ظ

    سلام نام بلوار بسیج محمدشهرکرج به نام شهید حاج قاسم احمدوندتعغیرکرده ولی هنوز نام شهید حاج قاسم احمدوندثبت نشده همون نام قبلی است

  • عبدالله مبلّغ ناصری
    ۳ فروردین ۱۴۰۲ در ۱:۲۱ ق.ظ

    سلام
    ویرایش در گوگل به نسبت مشابه های داخلی بهتره اما بحث تایید ویرایشها به دلائل ذیل باعث دلسردی و تردید در ادامه همکاری و همراهی میشه!:
    ۱. گاهی تایید خیلی طول میکشه تا نتیجه اش بیاد
    ۲. مواردی بدون دلیل منطقی تایید نمیشه. در حالی که جاده اش در گوگل ثبت نشده و زحمت ما رو هم با عدم تایید بر باد میدن!
    با تشکر

    • مدیریت
      ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در ۲:۰۶ ب.ظ

      درود، در بسیاری موارد هوش مصنوعی ویرایش‌ها را تأیید می‌کند و به همین دلیل امکان خطا هم وجود دارد. به‌تدریج و با آموزش بیش‌تر هوش مصنوعی، روند بهتر خواهد شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.