مسیریابی و ناوبری گوگل مپ در ایران هم فعال شد

درحالی که تا کنون در ایران تنها امکان نمایش مسیر کلی میان دو نقطه بود، اکنون کاربران ایرانی نقشه‌ی گوگل از فعال شدن کامل ناوبری و مسیریابی در گوگل مپ خبر می‌دهند.

گوگل مپ اکنون برای کاربران ایرانی کاربردی‌تر از همیشه شده است و امکان استفاده از حالت رانندگی هم در این اپلیکیشن پرکاربرد وجود دارد. پیش از این کاربران فقط می‌توانستند از گزینه‌ی مسیریابی بین دو نقطه استفاده کنند و گزینه‌ای برای راهنمایی گام به گام در ایران وجود نداشت.

برای استفاده از این ویژگی کافی است، در هنگام روشن بودن GPS اپلیکیشن گوگل مپ را باز کرده و یک مکان دلخواه را جست‌وجو یا نقطه‌ای را روی نقشه انتخاب کنید. سپس از گزینه‌های پایین صفحه به جای دکمه‌ی «مسیریابی» (Direction)، دکمه‌ی «شروع» (Start) را بزنید. این ویژگی هم برای حالت رانندگی و هم برای حالت پیاده در دسترس قرار دارد.

نمایی از مسیریابی در نقشه‌ی گوگل
نمایی از مسیریابی در نقشه‌ی گوگل
اعتبار: دیجی‌کالا مگ

در حالی که این ویژگی برای اغلب از کاربران فعال شده و برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس است، اما هنوز برخی از کاربران که از دستگاه‌های آیفون یا نسخه‌های قدیمی گوگل مپ استفاده می‌کنند به آن دسترسی ندارند.

گوگل در ماه‌های گذشته به‌روزرسانی‌های زیادی برای نقشه ارائه داده است. از جمله رنگ‌بندی نقشه را به‌روز کرد و امکان فالو کردن کاربران را ممکن ساخت. اکنون به‌نظر می‌رسد که با آغاز فصل تازه‌ای در خدمات‌دهی شرکت‌های آمریکایی به ایرانیان، گوگل هم فعالیت‌هایی را در این زمینه آغاز کرده است. از جمله چندی پیش بود که گوگل طراحی نمادهای گردشگری را به ایران هم آورد.

باید منتظر باشیم و ببینیم آیا قابلیت‌های دیگری هم بر روی کاربران ایرانی باز خواهد شد؟

نگاره‌ی رویه: نمایی از آغاز مسیریابی در گوگل مپ به زبان فارسی
اعتبار: Google/Iran Local Guides

3/5 - (4 امتیاز)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.