امکان تغییر زبان نقشه در اپلیکیشن گوگل مپ هم فراهم شد

پس از سال‌ها سرانجام گوگل قابلیت تغییر زبان را به طور سراسری در اپلیکیشن مپ هم فراهم کرد. این ویژگی به تجربه‌ی کاربری بهتر کمک خواهد کرد.

یکی از قابلیت‌های کاربردی گوگل مپ امکان استفاده از آن به زبان‌های گوناگون است که باعث می‌شود کاربران هنگام کار با آن راحتی بیش‌تری داشته باشند. علاوه بر این با توجه به این‌که از نقشه به هر زبانی استفاده می‌کنیم نام‌ها به همان زبان نمایش داده می‌شوند و ویرایش نام‌ها هم فقط باید در کادر مخصوص به همان زبان انجام شود، نیاز به تغییر زبان از پایه‌ای‌ترین موارد در گوگل مپ است.

با این وجود قابلیت تغییر زبان که همیشه یکی از خواسته‌های اصلی کاربران بوده است، تنها در نسخه‌ی وب گوگل مپ در دسترس بود و کاربران برای استفاده از گوگل مپ به زبانی دیگر در گوشی یا تبلت خود، ناچار بودند زبان کل دستگاه را تغییر دهند که فرآیندی زمان‌بر بود. این هفته اما گوگل از فعال‌سازی این قابلیت به طور سراسری برای کاربران اندروید خبر داد و اکنون کاربران با رفتن به منوی تنظیمات برنامه‌ی نقشه‌ی گوگل در دستگاه‌های همراه خود می‌توانند زبان دلخواه خود را برای برنامه انتخاب کنند؛ حتی اگر زبان دستگاه چیز دیگری باشد.

۱. روی عکس نمایه در نوار بالای برنامه بزنید تغییر زبان برنامه در گوگل مپ
تغییر زبان برنامه در گوگل مپ «تنظیمات» (Settings) را انتخاب کنید
«زبان برنامه» (App Language) را برگزینید تغییر زبان برنامه در گوگل مپ
تغییر زبان برنامه در گوگل مپ زبان دلخواه را انتخاب کنید
زبان انتخاب‌شده را تأیید نمایید تغییر زبان برنامه در گوگل مپ
تغییر زبان برنامه در گوگل مپ نقشه به زبان دلخواه نمایش می‌یابد

بدین ترتیب کاربران برای تغییر زبان اپلیکیشن گوگل مپ نیازی به تغییر زبان کل دستگاه ندارند و به‌سادگی می‌توانند بین زبان‌های گوناگون جابه‌جا شوند. با انتخاب یک زبان، نرم‌افزار بسته شده و دوباره راه‌اندازی می‌شود تا منوها، گزینه‌ها و لایه‌های نقشه به زبان دلخواه نمایش یابند.

این ویژگی به ویژه برای ویرایش و افزودن مکان‌ها بسیار کاربردی است زیرا نام مکان‌ها، از نقشه به هر زبانی که استفاده می‌کنیم، باید به همان زبان وارد شود و هر زبان فیلد مخصوص به خودش را دارد که متناسب با زبان کل نرم‌افزار نشان داده می‌شود. برای نمونه اگر از نقشه به زبان انگلیسی استفاده می‌کنید، نباید نام با کاراکترهای زبان فارسی را در بخش «نام» وارد کنید.

این ویژگی هم‌اکنون برای اندروید به شکل سراسری فعال شده است و احتمالا به زودی در اختیار کاربران iOS هم قرار می‌گیرد.

3.7/5 - (3 امتیاز)

2 پاسخ ها به “امکان تغییر زبان نقشه در اپلیکیشن گوگل مپ هم فراهم شد”

  • مهدی
    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۸ ب.ظ

    صدای زبان فارسی نمیاد

    • مدیریت
      ۸ فروردین ۱۴۰۱ در ۴:۱۶ ب.ظ

      اگر منظور هنگام ناوبری است، بله. هنوز زبان فارسی فعال نشده است و باید از تنظیمات ناوبری، زبان‌های دیگری را انتخاب کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.