تغییرات شرایط خدمات گوگل از ۱۲ فروردین ۱۳۹۹

گوگل از چند ماه پیش اعلام کرد که در حال به‌روزرسانی شرایط خدمات خود است و این تغییرات از ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ اجرایی می‌شود.

برای دیدن فهرست کلی تغییرات و شرایط به‌روز شده می‌توانید به وب‌سایت گوگل مراجعه کنید اما با توجه به طولانی بودن این مطلب و جنبه‌ی حقوقی داشتن آن، خلاصه‌ای از تغییرات اعمال شده و شرایط تازه را در این مطلب برای شما بازگو می‌کنیم تا از به‌روزرسانی‌های انجام شده در قوانین پرکاربردترین محصولات گوگل آشنا شوید. در این شرایط خدمات، گوگل به عنوان ارائه‌دهنده معرفی شده است.

شرایط خدمات گوگل

گوگل تلاش کرده که شرایط خدمات خود را ساده‌تر و قابل فهم‌تر از گذشته کند. این تغییرات تاثیری در حریم خصوصی شما در محصولات گوگل ندارد و ایمنی حساب هم‌چنان طبق شرایط قبلی پابرجاست. اطلاعات خصوصی شما توسط گوگل به اشتراک گذاشته نمی‌شود و موارد خصوصی مانند عکس‌ها، ایمیل‌ها یا سایر موارد که به اشتراک عمومی نگذاشته‌اید توسط گوگل خوانده نمی‌شود.

به عنوان چکیده‌ی شرایط خدمات در چند جمله می‌توان گفت که شما مالک محتوای ساخته شده توسط خودتان هستید و برای استفاده از آن در دستگاه‌های گوناگون باید اجازه‌ی نگهداری و جابه‌جایی آن را با نظارت خودتان به گوگل بدهید. هم‌چنین فعالیت شما باید اخلاقی و طبق قوانین باشد و حقوق دیگران را زیر پا نگذارید. علاوه بر این اجازه ندارید نام و نمانام (لوگو) گوگل و محصولات آن را (جز در موارد آموزشی آن هم بدون تغییر) استفاده کنید یا بدون مجوز خود را نماینده‌ی گوگل بدانید. هم‌چنین مجاز به استخراج انبوه داده‌ها و کدهای نرم‌افزاری گوگل بدون مجوز رسمی نیستید.

شرایط سنی: برای مدیریت حساب گوگل در برخی کشورها محدودیت دارید و حساب کاربران کوچک‌تر از آن باید توسط والدین مدیریت شود. این محدودیت شامل کشورهایی مانند ایران و آمریکا نمی‌شود.
اما برای استفاده از برخی خدمات گوگل مانند آگهی‌ها و راهنماهای محلی، در همه جای جهان، کاربر باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشد. هر گونه اعلام نادرست تاریخ تولد در حساب گوگل منجر به مسدودسازی حساب کاربری می‌شود.

گستره‌ی دربرگیری: این شرایط خدمات تا زمانی که به طور جزئی بیان نشده است، جهانی و سراسری است و برای تمام محصولات گوگل اعمال می‌شود. هم‌چنین از این پس مرورگر کروم، سیستم عامل کروم و گوگل درایو نیز مشمول قوانین کلی و تغییرات اعمال شده می‌شوند تا همه‌ی محصولات گوگل تحت یک شرایط خدمات باشند.

گوگل هر نوع تغییری در شرایط خدمات را پیش از اجرا به اطلاع کاربران می‌رساند و در مقابل کاربران نیز باید با این قوانین درباره‌ی هر محصول گوگل که از آن استفاده می‌کنند به‌روز باشند و موارد اخلاقی را در تعامل با دیگران از طریق سرویس‌های گوگل رعایت نمایند.

آن‌چه کاربران می‌توانند از گوگل انتظار داشته باشند: کاربران می‌توانند طیف گسترده‌ای از خدمات بر بستر وب را از گوگل انتظار داشته باشند که شامل مواردی مانند جست‌وجو، نقشه یا دستگاه‌هایی مانند گوگل خانه است. گوگل متعهد می‌شود که همواره در جهت ارتقاء خدمات و محصولات خود گام بردارد و هر زمان بخواهد تغییری اساسی در آن‌ها ایجاد کند یا آن‌ها را متوقف نماید کاربران را آگاه سازد.

آن‌چه گوگل از کاربران انتظار دارد: در مقابل کاربران باید علاوه بر شرایط خدمات کلی، شرایط خدمات خاص محصولی که از آن استفاده می‌کنند (مانند گوگل مپ) را رعایت کنند و از سویی در تعامل خود با دیگر کاربران در محصولات گوگل، احترام افراد را رعایت کنند و برای سوءاستفاده، کارهای خلاف قوانین و آسیب به دیگران از محصولات استفاده نکنند.

کاربران تعهدی به اشتراک‌گذاری محتوا در محصولات گوگل ندارند اما در صورت انجام، باید حق قانونی برای انجام آن را داشته باشند و حقوق دیگران را نقض نکنند. از حساب کاربری خود در محصولات گوگل تنها آثاری را به صورت عمومی به اشتراک بگذارید که متعلق به خودتان است.

آن‌چه در محصولات گوگل قرار می‌دهید متعلق به خود شماست و آن‌چه خلق می‌کنید، در مالکیت معنوی شما قلمداد می‌شود. این موارد شامل سندهای ساخته شده در سندنگار گوگل، پست‌های وبلاگ در بلاگر، نظرات در گوگل مپ، ایمیل‌های جیمیل، عکس‌های گوگل فوتوز و برنامه‌ی سفر شما می‌شود.
در صورتی که گوگل بخواهد از اثری از شما هر نوع استفاده‌ای بکند، باید از شما اجازه بگیرد. به همین دلیل با استفاده از محصولات گوگل شما به طور پیش‌فرض به گوگل این اجازه را می‌دهید که محتوای شما را با کنترل شما میزبانی، تکثیر، توزیع و در دستگاه‌های گوناگون یکپارچه در اختیار شما قرار دهد. در صورتی که شما محتوایتان را عمومی کرده باشید، آن را به صورت عمومی منتشر و اشتراک‌گذاری کند. هم‌چنین گوگل می‌تواند در صورتی که شما بخواهید محتوایتان را با شخص خاصی به اشتراک بگذارد یا در صورتی که عمومی باشد آن را با برخی پیمانکاران برای بهبود سرویس‌ها هم‌رسانی کند.
گوگل برای استفاده از مواردی مانند ویرایش‌های شما در نقشه که اطاعات عمومی محسوب می‌شود یا بازخوردهایی که در محصولات گوگل ارائه می‌دهید نیازی به کسب اجازه ندارد.

از سوی دیگر تمام محتوایی که توسط گوگل به اشتراک گذاشته می‌شود، متعلق به گوگل است اما با توجه به این‌که گوگل در برخی محصولات خود امکان ارائه‌ی محتوا توسط شخص/سازمان دیگر را فراهم می‌کند، در این شرایط مالکیت محتوا با خود شخص/سازمان است و برای استفاده از محتوا (که ضرورتا دیدگاه گوگل را منعکس نمی‌کند) باید از آن اجازه بگیرید.

از نمانام (لوگو) و نام گوگل و محصولات و خدمات آن نمی‌توانید در جایگاه خودتان استفاده کنید یا خود را مالک آن بدانید. این نمانام و موارد مرتبط تماما متعلق به گوگل است و در صورت استفاده از آن (حتی در ایران) از شما شکایت قانونی خواهد شد که منجر به پرداخت خسارات سنگین به گوگل می‌گردد. تنها برای موارد آموزشی می‌توانید از تصاویر محصولات گوگل بدون تغییر و دخل و تصرف (برای نمونه بدون تغییر رنگ) در شکل آن‌ها استفاده کنید.

اجازه ندارید هیچ بخشی از سرویس‌ها یا نرم‌افزارهای گوگل را کپی کنید، تغییر دهید، توزیع کنید، بفروشید یا کرایه دهید. هم‌چنین گوگل تأکید می‌کند که اجازه ندارید مهندسی معکوس انجام دهید یا یکی از کد منبع‌های گوگل را استخراج کنید، مگراینکه از گوگل مجوز کتبی داشته باشید یا قوانین قابل اجرا این اجازه را به شما بدهد.

اگر حساب گوگل را برای یک سازمان و مؤسسه مدیریت می‌کنید، باید به طور قطعی نماینده‌ی آن سازمان و مؤسسه محسوب شوید. هم‌چنین باید بدانید که سرپرست سازمان ممکن است به محتوای حساب سازمانی شما دسترسی داشته باشد.

در صورت تخطی از قوانین و وجود مشکل در شیوه‌ی استفاده‌ی شما از محصولات گوگل ممکن است دسترسی شما به استفاده از محصولات خود را مسدود یا به طور کلی حساب شما را تعلیق یا حذف کند. در این صورت گوگل متعهد می‌شود که اگر به صورت منطقی امکان‌پذیر باشد (برای نمونه منع قانونی نداشته باشد یا امنیت سرویس‌های گوگل را به خطر نیندازد)، پیش از هر گونه اقدام به کاربر اطلاع دهد. هم‌چنین گوگل شرایطی را برای درخواست بازگردانی حساب فراهم کرده است.

هم‌چنین موارد جدی‌تر به صورت حقوقی از طریق دادگاه پیگیری می‌شود. همه‌ی طرح دعوی حقوقی، تابع قوانین کالیفرنیا خواهند بود. این اختلافات منحصراً در دادگاه‌های فدرال یا ایالتی شهرستان سانتاکلارا، کالیفرنیا، ایالات متحده حل‌وفصل خواهد شد؛ و کاربر و Google با صلاحیت شخصی در این دادگاه‌ها موافق هستند.

توجه داشته باشید در صورتی که با این شرایط به‌روز شده موافق نیستید می‌توانید حساب کاربری خود را در گوگل ببندید و این امکان را خواهید داشت که پیش از بستن از داده‌های خود خروجی گرفته و به صورت آفلاین ذخیره نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

5 پاسخ ها به “تغییرات شرایط خدمات گوگل از ۱۲ فروردین ۱۳۹۹”

  • مهرداد قاجار
    ۷ تیر ۱۳۹۹ در ۴:۲۵ ب.ظ

    سایت گوگل بسیارپرمحتوا و حاوی مطالب ارزشمند علوم مختلف در برنامه های متصل به آن است و چنانچه کاربر بطرز صحیح از طریق این سایت اقدام به استفاده مطلوب علمی با رعایت شئونات اسلامی و انسانی بنمایند یک دائرت‌المعارف بسیار مفید و پرباراست . با سپاس

  • ۳۰ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۶ ق.ظ

    من چند گوشی قبلا فروختم عوضشون کردم چون به آشنا و خانواده خودم دادم دارن الان سوئ استفاده میکنن من فقط یک سامسونگ نوت بیست دارم قبلی ها را یکی دزدیدن بقیه را دادم برادرام

    • مدیریت
      ۲ آذر ۱۴۰۰ در ۴:۱۴ ب.ظ

      خیلی ساده می‌توانید از دستگاه فعلی، حساب‌های باز در دستگاه‌های دیگر را ببندید. کافی است به بخش Device Activity بروید.

  • روح الله هوشیار
    ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ در ۲:۲۳ ق.ظ

    چه جوری به طریقی حسابشون که بلدنیستیم

  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ در ۱۱:۲۳ ب.ظ

    خیلی عالی است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.