روز جهانی گردشگری ۲۰۱۹ و سهم هر راهنمای محلی گوگل در گردشگری

فردا ۵ مهر ماه روز جهانی گردشگری است. نیاز به یادآوری نیست که امروز نقشه‌های آنلاین سهم بسزایی در پیاده شدن هر چه بهتر و امروزی تر گردشگری در جهان دارند. اما سهم هر راهنمای محلی در این میان چقدر است؟


روز جهانی گردشگری و راهنمایان محلی گوگل

گوگل با تعریف پروژه‌ی راهنمای محلی اساسا گام بزرگی در نقشه‌های آنلاین برداشت و آن‌ها را از مسیریابی صرف خارج کرد. ورود مستقیم به حوزه‌ی گردشگری آن هم بر پایه‌ی مهم‌ترین ابزار سفر یعنی راه نمایی.

امروز پروژه‌ی لوکال گاید گوگل به رشد بسیاری رسیده و از جنبه‌های گوناگون باعث ارتقای گردشگری شده است. در نگاه نخست داشتن عکس‌های گوناگون از مکان‌های مختلف که به جذابیت یک نقشه از نگاه صدها و شاید هزاران شخص متفاوت کمک شایانی می‌کند و باعث می‌شود مخاطب تمایل بیش‌تری برای حضور در مکان‌ها داشته باشد.

سپس نظرات گوناگونی که توسط راهنمایان محلی در نقشه نگاشته می‌شود و [اگر کپی و خلاف قوانین نقشه نباشد] اطلاعاتی را از جنبه‌های گوناگون یک مکان در اختیار مخاطب قرار می‌دهد و او را برای تصمیم‌گیری درباره‌ی مراجعه به مکان یاری می‌دهد.

و یا تکمیل نقشه به کمک داده‌های صحیح و دقیقی که راهنمایان محلی خوب فراهم می‌کنند، همه گامی بزرگ برای جهان گردشگری امروز است که حالا دیگر ابزارهای الکترونیک بخش جدایی ناپذیر آن شده است.

امسال گوگل ابزارهای جذاب دیگری هم در اختیار راهنمایان محلی قرار داد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به نظرات تفکیک‌شده برای خدمات گوناگون هتل‌ها، امتیاز ویژه برای ساخت فهرست‌های گردشگری، ارائه‌ی جزئیات ویژه برای هر مکان ازجمله جزئیات مناسب بودن برای معلولان و زبانه‌ی کاوش با عکس‌های نو از هر محدوده و رویدادهای شهری اشاره کرد.

اما در کنار همه‌ی این موارد یکی از چیزهایی که نباید از یاد برد، “محلی” و در اصطلاح انگلیسی “Local” بودن اطلاعات هست که هر کاربری می‌کوشد محدوده‌هایی که آشنایی دارد را از طریق نقشه بهتر به دنیا بشناساند و از این راه در توسعه‌ی گردشگری محلی و در نتیجه اقتصاد محلی بسیار مؤثر خواهد بود.

هم‌چنین تأکید بر داوطلبانه و عام‌المنفعه بودن پروژه و جذاب‌سازی آن از طریق امتیازها و نشان‌های گوناگون گواه دیگری بر توجه ویژه‌ی گوگل به امر توسعه‌ی رایگان گردشگری و به ویژه گردشگری محلی است.

پروژه‌ی راهنمایان محلی تنها هرچند یک محصول گوگل به حساب می‌آیند اما اهداف مثبتی بسیار فراتر از نگاه محصول بودن برایش متصور است. توسعه‌ی گردشگری به ساده‌ترین شکل ممکن و با مشارکت جمعی هدفی است که با این ابزار در اختیار مردم و کشورها قرار دارد.

شما چقدر از این راه به توسعه‌ی گردشگری و اقتصاد منطقه‌ی خود کمک می‌کنید؟ در شبکه‌های اجتماعی با ما درمیان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.