ثبت دقیق و رایگان مکان در گوگل مپ چگونه است؟

نقشه‌ی گوگل پرکاربردترین نقشه‌ی آنلاین در دنیاست و از سویی وب‌سایت گوگل رتبه‌ی یک مراجعه در اینترنت را دارد. این دو فاکتور مهم سبب می‌شود که کاربران بسیاری بخواهند کسب‌وکارشان را از این طریق به نمایش بگذارند. در این مقاله به راهنمایی‌هایی که برای ثبت مکان بر روی نقشه‌ی گوگل نیاز دارید تا گوگل سیستم هوشمند گوگل آن را دقیق‌تر در نتایج نشان دهد، می‌پردازیم.

توجه داشته باشید که گوگل این خدمات را رایگان در اختیار همه‌ی کاربران قرار داده است و هر کاربری می‌تواند چنین کاری انجام دهد. هرچند هرچقدر مشارکت دقیق‌تر و صحیح‌تری طبق قوانین نقشه داشته باشد (و نه الزاما سطح Level بالاتر)، احتمال اعمال زودتر تغییرات بیش‌تر هست.

نام مکان

نام یک فاکتور مهم در دیده شدن کسب‌وکار شما طبق واقعیت است. دقت کنید که طبق قوانین گوگل مپ، کلیدواژه، نام محله، شهر یا روستا، محصولات و خدمات و هر نوع توضیحات به جز نام اصلی در نام‌گذاری روی نقشه غیر مجاز هست. بنابراین سامانه‌ی هوشمند نقشه به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که جاهایی که دارای این شیوه‌ی نام‌گذاری هستند را در فهرست جست‌وجو در نتایج پایین‌تری قرار دهد.

نام واقعی مکان را وارد کنید. این نام چیزی است که در ثبت رسمی نوشته شده باشد، روی تابلوی یک مکان قرار داشته باشد، در تبلیغات از آن استفاده شود و بین مردم کاربرد داشته باشد.

دسته‌بندی

یک پارامتر مهم دیگر دسته‌بندی مکان است. دسته‌بندی دقیق به دیده شدن بهتر مکان مورد نظر شما کمک می‌کند. دسته‌بندی باید تا جای ممکن جزئی باشد و شامل خدمات ارائه شده در یک مکان بشود. بیش از ۴ هزار دسته‌بندی گوناگون روی نقشه‌ی گوگل قابل انتخاب هست که برای آسانی کار مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها در راهنمای دسته‌بندی‌ها قرار گرفته است.

با تایپ بخشی از نوع مکان در کادر مخصوص دسته‌بندی، دسته‌بندی‌های مرتبط نمایش داده می‌شود و می‌توانید مناسب‌ترین را برگزینید. توجه کنید که در صورت عدم انتخاب دسته‌بندی دقیق، مکان مورد نظر شما به درستی در نتایج جست‌وجوی مرتبط نشان داده نمی‌شود.

اطلاعات تماس

اطلاعات تماس یک بخش مهم در قرارگیری صحیح مکان در نقشه‌ی گوگل است. هرچقدر اطلاعات دقیق‌تر باشد، احتمال نمایش بهتر در نتایج جست‌وجو با عبارات مرتبط بالا می‌رود.

نشانی: باید توجه کنید که بخش نشانی در نقشه‌ی گوگل در واقع همان نشانی پستی نیست! نشانی نقشه‌ی گوگل صرفا باید بر پایه‌ی خیابان، شهر، استان و کشور و در صورت نیاز پلاک باشد.

علاوه بر این از سال ۲۰۱۹ گوگل امکانی را فراهم کرده است که کاربران می‌توانند مکانی که درون یک مجموعه‌ی بزرگ‌تر قرار گرفته را مشخص سازند. مانند فروشگاه پوشاکی که در یک مرکز خرید قرار گرفته است. برای این کار در هنگام ویرایش باید بخش “در مکان دیگری قرار گرفته” را که پایین کادر موقعیت نشان‌گر دیده می‌شود کامل کنید.

دقت کنید که در این بخش جایی که یک مرحله بالاتر است قرار می‌گیرد. برای نمونه برای یک رستوران در یک فودکورت در یک مرکز خرید، فودکورت به عنوان مکانی که رستوران در آن قرار گرفته انتخاب می‌شود.

نشانگر: نشانگر کادر مخصوص به خود را دارد و پس از گزینش نشانی از پیشنهادهای سیستم، باید موقعیت دقیق نشانگر را تعیین کنید. موقعیت نشانگر باید در مرکز هندسی سطح اشغال شده توسط یک مکان باشد و بر اساس عکس ماهواره‌ای انتخاب شود.

تلفن: تلفن یک عامل مهم برای دیده شدن بهتر یک مکان است. هم‌چنین از آن‌جایی که تلفن همراه موقعیت ثابتی ندارد، سامانه‌ی هوشمند نقشه برای تلفن همراه اعتبار زیادی قائل نمی‌شود. بنابراین بکوشید تلفن ثابت یک مکان (در ایران شماره‌های هشت رقمی به همراه کد شهر) را در کادر مرتبط وارد کنید. اگر شماره تلفن ثابت به هیچ وجه وجود نداشت وارد کردن شماره همراه ایرادی ندارد اما باز هم اعتبار تلفن ثابت را نخواهد داشت.

وب‌سایت: امروزه داشتن وب‌سایت امری عادی برای مکان‌های گوناگون و کسب‌وکارها به شمار می‌رود. توجه کنید که در این بخش وب‌سایت یا برگه‌ای باید قرار بگیرد که مستقیما توسط گردانندگان یک مکان مدیریت شود. به این ترتیب وب‌سایت‌های دایرکتوری که داده‌های مکان‌های بسیاری را فهرست می‌کنند جایی در این بخش ندارند.

با توجه به این‌که سامانه‌ی هوشمند نقشه میان وب‌سایت و مکان روی نقشه ارتباط برقرار می‌کند و در نتایج جست‌وجو تأثیر زیادی دارد، هرچقدر وب‌سایت یک مکان صحیح‌تر و در ارائه‌ی خدمات کامل‌تر باشد، نتایج مرتبط بهتری برای کاربران نمایش داده می‌شود.

ساعت کاری

دقیق بودن ساعت کاری یک مکان و تطابق با واقعیت از عوامل بسیار مهمی است که مستقیم و غیر مستقیم در دیده شدن یک مکان تأثیرگذار است. از سویی سامانه‌ی هوشمند ساعت کاری را در روزهای هفته نسبت به یک‌دیگر می‌سنجد، از سوی دیگر آن را با ساعت کاری معمول در هر کشور تطبیق می‌دهد. علاوه بر این دقیق بودن ساعت کاری موجب رضایت مراجعه‌کنندگان هم می‌شود و درصد تعامل با مکان را افزایش می‌دهد. بنابراین در انتخاب این مورد نیز خیلی دقت داشته باشید.

پس از پر کردن همه‌ی بخش‌ها (اطلاعات تماس در صورت وجود) گزینه‌ی ارسال را بزنید. پس از آن باید منتظر تایید توسط گوگل باشید. روند تایید به فاکتورهای گوناگونی بستگی دارد و از چند ثانیه تا چندین هفته متغیر هست. در این مدت عجله نداشته باشید، از ویرایش‌های تکراری بپرهیزید و صبر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *