گزارش برگزاری هفتمین دورهمی راهنمایان محلی گوگل در ایران

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده هفتمین دورهمی راهنمایان محلی گوگل در ایران در روز ۱۷ امرداد ماه ۱۳۹۸ با مشارکت جمعیت زیادی از لوکال گایدهای ایرانی گوگل برگزار شد.

این دورهمی که توسط انجمن راهنمایان محلی گوگل در ایران، با همکاری هم‌آوا در زمینه‌ی در اختیار قرار دادن فضای کاری زاویه و گروه تور مجازی پانورامیک ویو در زمینه‌ی تدارکات، هزینه‌ها و عکاسی مراسم انجام شد، حمایت خوب شرکت فولاد حیدری، شرکت رونیک مپ، شرکت ۳۶۰نما و مجله‌ی آموزشی فتاحی را نیز همراه داشت. هم‌چنین بلک برگر مسئولیت بخشی از محصولات کترینگ در مراسم را عهده‌دار بود.

در این دورهمی شماری از برترین کاربران فعال در پروژه‌ی راهنمایان محلی گوگل گرد هم آمدند تا پس از مدت‌ها ضمن تجدید دیدار، به بیان آموخته‌ها و تجربیات خود از فعالیت در نقشه‌ی گوگل بپردازند.

این گردهمایی ساعت ۱۶:۳۰ با جمع شدن تدریجی کاربران آغاز شد. در ساعت ۱۶:۴۵ سخنرانی نخست آغاز شد که در آن مدیر انجمن راهنمایان محلی ایران به بیان توضیحاتی درباره‌ی ایجاد پروژه‌ی راهنمایان محلی توسط گوگل پرداخت.

این گفتار هم‌چنین با بیان جزئیات مشارکت دقیق در هر زمینه همراه بود که شامل شیوه‌ی صحیح افزودن نظر، گذاشتن عکس و ویدیو، رای‌دهی، برچسب‌زنی غذاها، پرسش و پاسخ، تکمیل بخش درباره‌ی مکان‌ها، ویرایش و افزودن مکان همراه بود.

پس از آن بازه‌ی استراحت آغاز شد که دوستان هم‌چنان مشتاق پرسیدن پرسش‌های جزئی خود درباره‌ی فعالیت در نقشه و امکانات گوگل مپ بودند و بدین ترتیب بازه‌ی استراحت نیز به پرسش و پاسخ سپری شد.

در بازه‌ی دوم برنامه، پس از پایان‌رسانی ادامه‌ی سخنرانی نخست در خصوص مشارکت صحیح در نقشه، سخنرانی عکس‌های مناسب برای نقشه توسط یکی از عکاسان تایید شده گوگل ارائه شد.

در این سخنرانی به بیان قواعد کلی گذاشتن عکس در نقشه و جزئیاتی در خصوص زمینه‌های مختلف عکاسی از ساختمان‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، غذاها و … اشاره شد.

در این دورهمی علاوه بر کاربران قدیمی، دوستان تازه‌ای نیز حضور داشتند که دقیق‌تر با مشارکت صحیح در نقشه آشنا شدند.

با توجه به برگزاری این دورهمی در فضای کار اشتراکی زاویه، که امسال از سوی وب‌سایت جهانی فضاهای کاری اشتراکی به عنوان فضای کاری برتر کشور شناخته شد، لوکال گایدهای ایرانی این فرصت را داشتند که علاوه بر بهره‌گیری از سخنران‌های ارائه شده، در بازه‌هایی به هم‌فکری و مشارکت کارگاهی در این زمینه نیز بپردازند که این کار جذابیت آشنایی حضوری را دوچندان می‌کرد.

پس از سخنرانی دوم نیز پایان مراسم همراه با پرسش و پاسخ بود و کاربران دقایقی به گفتمان جزئی‌تر با یک‌دیگر درباره‌ی شیوه‌ی کارکرد ویژگی‌های گوگل مپ پرداختند.

در نهایت این دورهمی نیز با شادی بسیار از دیدار یک‌دیگر در ساعت ۸ پایان یافت و لوکال گایدهای ایرانی با هدف مشارکت دقیق‌تر راهی مقصد خود شدند.

به این مطلب امتیاز بدهید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.