کارگردانی در گوگل مپ

چندین ماه هست که گوگل امکان افزودن ویدیو در نقشه را برای کاربران فراهم کرده است. این ویژگی به تدریج برای همه‌ی دستگاه‌های اندروید و آی‌اواس فعال شد.

هم‌اکنون کاربران می‌توانند ویدیوهای ۳۰ ثانیه‌ای درباره‌ی ویژگی‌های یک مکان را بر روی نقشه اضافه کنند. اما این روزها گوگل درباره‌ی ویدیوها یک گام پیش‌تر رفته است و تغییر جذابی را برای راهنمایان محلی رقم زده است.

اگر با برنامه‌ی لوکال گایدز گوگل آشنایی داشته باشید، می‌دانید که بج‌ها (نشان‌ها) در حقیقت بیان‌کننده‌ی میزان پیشرفت یک کاربر در زمینه‌ای خاص روی نقشه هستند. این نشان‌ها دارای سطوح مختلفی هستند که به ترتیب “تازه کار”، “متخصص” و “خبره” را دربر می‌گیرد. پیش‌تر زمینه‌ی این نشان‌ها بازبین‌گر، عکاس، پیشگام و جست‌وجوگر بود.

حالا اما چند روزی هست که “نشان” (Badge) تازه‌ای به جمع نشان‌های یک راهنمای محلی افزوده شده است و آن نشان کارگردانی است! از این پس با آغاز بارگذاری ویدیوی صحیح روی نقشه، شما یک کارگردان نقشه به شمار می‌آیید.

این نشان نیز مانند نشان‌های دیگر سه سطحی است. در سطح نخست با افزودن ویدیو برای سه مکان روی نقشه شما یک کارگردان تازه‌کار به شمار می‌روید. در سطح دوم با افزودن ۱۰۰ ویدیو برای ۲۵ مکان روی نقشه و دارا بودن ۱۰۰ هزار بازدید یک کارگردان متخصص می‌شوید و در سطح سوم با بارگذاری ۱۰۰۰ ویدیو برای ۱۰۰ مکان و دارا بودن ۱ میلیون بازدید، یک کارگردان خبره خواهید بود.

گوشزد برای ایرانیان

همان‌گونه که پیش‌تر اعلام کرده بودیم و حتما تجربه داشته‌اید، امکان افزودن عکس از اپلیکیشن گوگل مپ برای کاربران ایرانی به صورت مستقیم میسر نیست. این موضوع برای ویدیوها نیز صادق هست و کاربران ایرانی قادر نیستند به صورت مستقیم از اپلیکیشن ویدیو بارگذاری کنند. اما هنوز راهکاری هست…

کافی است زمانی که به نقطه‌ای پرمراجعه و مهم می‌روید، جی‌پی‌اس گوشی شما روشن باشد. پس از مدتی سیستم نقشه برای افزودن عکس یا ویدیو به شما گوشزد می‌کند. در این حالت می‌توانید دکمه‌ی شاتر را نگه داشه و یک فیلم خوب از مکان بگیرید، یا با انتخاب مکانی دیگر، فیلمی را که پیش‌تر ذخیره کرده‌اید روی مکان صحیح بارگذاری کنید.

توجه داشته باشید که تنها ۳۰ ثانیه‌ی نخست هر ویدیو قابل نمایش هست. هم‌چنین تا جای ممکن از نمایش چهره‌ها در ویدیوی خود پرهیز کنید و بکوشید صحنه‌هایی را نشان دهید که بخشی از ویژگی‌های مکان را بازگو کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

2 پاسخ ها به “کارگردانی در گوگل مپ”

  • MansouR
    ۳۰ دی ۱۳۹۷ در ۷:۲۸ ب.ظ

    سلام.
    هیچ راه دیگه ای برای اضافه کردن ویدیو نیست؟
    واسه من خیلی وقته دیگه پیغامی نمیاد که عکس اضافه کنم

    • مدیریت
      ۱ بهمن ۱۳۹۷ در ۶:۲۰ ق.ظ

      چرا، راهکار دیگری هم هست. اما فعلا برای پرهیز از اشتباهات بسیاری که در این زمینه رخ می‌دهد، به صورت تخصصی‌تر و فقط برای اعضای انجمن ایران توضیح داده می‌شود. روش پیوستن به گروه تخصصی انجمن هم در “عضویت در گروه تلگرام” در دسترس هست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.