برنامه‌ی گوگل برای ماه مبارک رمضان

مسلمانان بخش زیادی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند و آغاز ماه رمضان نیز یکی از رویدادهای مبارک آنان است. گوگل نیز در طول سال‌های گذشته به این موضوع بی‌توجه نبوده و همواره کوشیده از راه‌های گوناگون تمهیداتی را ویژه‌ی مسلمانان در این ماه فراهم کند.

بیش از ۱.۷ میلیارد مسلمان در سراسر جهان، با آداب این ماه مانند روزه گرفتن، عبادت و دیدار با دوستان و آشنایان همراه خواهند شد. گوگل در ماه رمضان امسال ابزارهایی را برای کمک به مسلمانان درنظر گرفته است، از آگاهی از اوقات شرعی در نتایج جست‌وجو گرفته تا پیام‌های تبریک ویژه و سه‌بعدی!

جست‌وجوی اوقات شرعی، طرز تهیه‌ی خوراک‌ها و آگاهی از سرگرمی‌های این ماه

در طول ماه رمضان، بسیاری از افراد می‌خواهند از زمان آغاز و پایان روزه‌داری آگاه شوند، روش تهیه‌ی غذاهای این ماه را بدانند یا از زمان باز بودن رستوران‌ها، سینماها و دیگر مکان‌های فعال در ماه رمضان آگاه شوند. برای کمک به این امر گوگل در خاورمیانه، آمریکا و اندونزی، ابزار ویژه‌ای را فراهم کرده است که با جست‌وجوی “رمضان” یا “Ramadhan” در دسترس خواهد بود. به این ترتیب، کاربران اطلاعاتی شخصی‌سازی شده و مخصوص به خود، در رابطه با ماه رمضان خواهند یافت که شامل اوقات شرعی و طرز تهیه‌ی خوراک‌های پرطرفدار می‌شود.

اوقات شرعی ماه رمضان در گوگل

به جز این با توجه به ویژه‌برنامه‌های گوناگون تلویزیونی و رادیویی در این ماه می‌توانید از طریق جست‌وجوی گوگل و در یوتیوب از این موارد آگاه شوید.

هم‌چنین با جست‌وجوی غذاهای پرطرفدار در این ماه گزینه‌های گوناگونی همراه با فیلم و عکس در اختیار شماست تا یک ماه پرشور را در کنار خانواده داشته باشید.

جست‌وجوی قبله

یکی از ابزارهای جالب توجه گوگل که از سال گذشته منتشر شد، قبله‌یاب است که به زبان‌های گوناگون ازجمله فارسی در دسترس هست. قبله‌یاب یک برنامه‌ی تحت وب است که با استفاده از واقعیت افزوده به شما جهت صحیح قبله را نشان می‌دهد. به نشانی http://g.co/QiblaFinder بروید و قبله‌یاب خیلی آسان به کار ببرید. برای کاربری بهتر، از گوشی همراه وارد نشانی قبله‌یاب شوید.

قبله یاب گوگل

امسال گوگل امکان استفاده‌ی آفلاین را نیز فراهم کرده است و می‌توانید با افزودن آیکون آن به صفحه‌ی اصلی گوشی اندروید خود، هر زمان و هر کجا که بخواهید جهت صحیح قبله را پیدا کنید.

پیام‌های تبریک

یکی از جذابیت‌های آغاز ماه رمضان فرستادن پیام تبریک به یک‌دیگر است. برای این منظور گوگل امسال امکان ساخت پیام‌های تبریک شخصی‌سازی‌شده را با همکاری چند خوشنویس ترک، عرب و پاکستانی فراهم کرده است و این طور که قول داده در آینده با هنرمندان بیش‌تری همکاری خواهد کرد.

با رفتن به نشانی قلم می‌توانید پیام‌های تبریک دلخواه خود را بسازید و هم‌رسانی کنید!

به جز این‌ها و مواردی که هر روز در جست‌وجوی وب گوگل خواهید دید، ابزارهای دیگری نیز برای ماه مبارک رمضان معرفی خواهد شد. پس به گوش باشید و در بهره‌گیری از این ماه بکوشید.

به این مطلب امتیاز بدهید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.