نخستین گردهمایی راهنمایان محلی ایران برگزار شد

نخستین گردهمایی راهنمایان محلی ایران با حضور جمعی از کاربران با سابقه‌ی نقشه‌ی گوگل در باغ فردوس برگزار شد.

باغ فردوس در یک بعد از ظهر دل انگیز

روز گذشته باغ فردوس شاهد حضور جمعی متفاوت بود. گروهی از علاقمندان و کاربران پرکار نقشه‌ی گوگل در ایران برای نخستین بار و در قابل برنامه‌ی جامع گردهمایی (meet-up) راهنمایان محلی، گرد هم آمدند تا از دغدغه‌های مشترک و فرصت‌های نقشه‌ی گوگل در ایران سخن بگویند.

این برنامه طبق قرار قبلی راس ساعت ۱۷:۰۰ آغاز شد و راهنمایان محلی که پیش‌تر به صورت مجازی با فعالیت‌های یک‌دیگر آشنایی این بار از نزدیک این فرصت را یافتند تا با هم ملاقات کنند. پس از ملاقات اولیه، راهنمایان محلی گوگل به سمت محوطه‌ی اصلی باغ فردوس و موزه‌ی سینما حرکت کردند و در این بین ضمن عکاسی به گپ‌زنی با یک‌دیگر پرداختند.

نخستین گردهمایی راهنمایان محلی ایران

با ورود به باغ، راهنمایان تیشرت‌های یکپارچه‌ی آماده شده و منقش به نشان راهنمایان محلی ایران را بر تن کردند تا به صورت شاخص‌تری ادامه‌ی برنامه را دنبال کنند. بدین ترتیب عکس دسته جمعی نیز بخش دیگر این گردهمایی را شامل شد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های قرارهای نقشه در سرتاسر جهان، خوردنی است! این برنامه نیز از این قاعده مستثنی نبود و راهنمایان محلی ایران با حضور در «کافه ویونا» در باغ فردوس و نوشیدن قهوه، فرصت بیش‌تری برای طرح مباحث جزئی‌تر پیرامون نقشه پیدا کردند. از جمله‌ی این مباحث می‌توان به دوره‌های زمانی مپ میکر، شیوه‌ی انتقال مپ میکر به گوگل مپز، مقابله با هرزنگاری‌ها (اسپم) در نقشه و ارائه‌ی عکس‌های با کیفیت بر روی نقشه اشاره کرد.

حضور راهنمایان محلی ایران در کافه ویونا باغ فردوس

چگونگی ارسال عکس‌های ۳۶۰ درجه، چگونگی ترسیم صحیح مسیرها در مپ میکر و گوگل مپز و شیوه‌ی ویرایش کسب و کارهای بسته شده یا تغییر کرده نیز بخش دیگری بود که به صورت ویژه بررسی شد. هم‌چنین راهنمایان محلی به بیان برخی از تجربه‌های خود در هنگام ویرایش یا بازبینی نقشه پرداختند که نکات جالبی در این میان مطرح شد.

هنگام طرح این مباحث در نخستین برنامه برای مشتاقان نقشه هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن باقی بود اما زمان نشان از گذشتن از پایان گردهمایی می‌داد و با توجه به رسیدگی به دیگر فعالیت‌های راهنمایان محلی، این نشست در ساعت ۲۰:۳۰ با امید برای گردهمایی‌های پرشورتر در آینده و بهبود وضعیت نقشه پایان یافت.

به این مطلب امتیاز بدهید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.